Page 17 - ZI Broj 133
P. 17
ena Jazbec skladišti električna energija, a spo-
[email protected] jene su na kontroler koji upravlja
cijelim sustavom. Kontroler je, osim s
Prva punionica za električna vozila baterijom, povezan i s motorom, koji
u Krapinsko - zagorskoj županiji se nalazi u zadnjem kotaču, te s put-
u rad je puštena prošlog tjedna, a nim računalom. Baterije su punjive,
nalazi se u krapinskoj Ulici hrvatskih propisano je tisuću punjenja, nakon
branitelja. Dokaz je to kako se i u čega kapacitet pada za 20 posto. S
Zagorju polako budi ekološka svijest, jednim punjenjem, može se prijeći
no, malo tko zna kako i ovdje postoje oko 150 kilometara, iako sve ovisi
pojedinci koji već godinama slijede o tome kakva je ruta. Na ravnom
svjetske trendove. terenu može se prijeći i 200 kilom-
Jedan od njih je 22-godišnji Vlatko etara. Vlatko je sam izradio svoju bat-
Petanjek iz Krapine, koji je prije šest eriju. Radi se o malim člancima koje
godina na internetu pronašao forum sam slaže, ovisno o tome koliko volti
o elektrifikaciji vozila te uz pomoć i amper - sati mu treba.
svoga brata, koji je završio studij ele- Na pitanje koliko je vremena potreb-
ktrotehnike, ubrzo izradio svoj prvi no da bi dovršio jedan bicikl, odgov-
električni bicikl. ara kako sve ovisi o novcu.
- Taj prvi bicikl, bio je to običan bicikl - Trebalo mi je oko godinu da dovršim
koji sam samo preradio na struju. No, svoj bicikl, jer sam kupovao dijelove
dogodila mi se nezgoda, pao sam s ovisno o tome koliko sam imao novca.
njega i zato sam ga prodao. Tek na- Kada bih imao sve dijelove na raspo-
kon četiri godine, ponovno se u meni laganju, složio bih ga za mjesec dana
javila želja da se počnem baviti tim - ističe.
hobijem - otkrio nam je Vlatko. Sa svim komponentama, u svoj bicikl
Napravio je električni bicikl za sebe, a je uložio oko 25 tisuća kuna. Dijelove
trenutno prerađuje i jednog za svoju je kupovao u jednom poduzeću u Za-
sestru, te jednog za svog prijatelja. grebu, koje se bavi elektrifikacijom
vozila, ali i putem interneta, iz SAD-a
Osnovni dio - baterije i Kine.
Jakost električne struje njegovog
Kako kaže, osnovni dio električnog bicikla je 85 ampera te ističe kako
bicikla su baterije, u kojima se

može prijeći svaki brijeg. Snaga mu vozilo, novo i do sad gotovo neviđeno
je osam tisuća vata. No, Vlatko je na ulicama Krapine.
jako dobro upoznat s propisima. - Najsmješnije mi je kada se vozim uz-
Naime, prema zakonu, takvi bicikli ne brdo, i onda svi iznenađeno gledaju
bi smjeli biti jači od 250 vata i ne bi kako se vozim tako brzo, a uopće ne
smjeli imati brzinu veću od 25 kilom- okrećem pedale. Nerijetko me za-
etara na sat. ustavljaju i ispituju što to vozim - kaže
Vlatko.
Reakcije prolaznika Iako se za sada radi o zanimljivom i
pomalo skupom hobiju, ovaj mladić
Zato za gradsku vožnju ima mod ne skriva svoje ambicije.
koji ograniči bicikl na 250 vata i 25 - U budućnosti bih želio otvoriti neko
kilometara na sat. Za šume i brd- poduzeće, ali za sada mi je prioritet
ska područja jednostavno uključi jači završiti fakultet - rekao je Vlatko, koji
mod, čime bicikl dobiva veću snagu i uz posao i ovaj hobi, studira strojarst-
brzinu. Smiješne su mu reakcije pro- vo na Sveučilištu Sjever u Varaždinu.
laznika, koje začuđuje ovo neobično

Zagorje International 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22