Glas čitatelja: Marta Ivić
TURIZAM (3)65: Ajmo, Istro i Zagorje! Čekajte, a gdje je Zagorje?

Ovih dana sve nas je zaokupila vijest o plasiranju novog promotivnog video spota Hrvatske turističke zajednice koja je prikazana na sajmu u Londonu. Ljepote Hrvatske, naše poznate zvijezde kao prepoznatljiva lica na svjetskoj sceni, događanja, mogućnosti aktivnog turizma – jednostavno prekrasna slika Hrvatske koja se prikazuje u svijetu. Da, jest prekrasna slika – jednog dijela Hrvatske. Kad je splasnulo ono početno raspoloženje o tome da je napokon napravljen iskorak i predstavljena hrvatska turistička ponuda, tad je došlo do realnog sagledavanja što to mi zapravo nudimo. Imamo kontinent, a nudimo more? Imamo turizam 365, a nudimo sezonu? Težimo boljim turističkim rezultatima tijekom cijele godine, a nudimo Ultra Europe u Splitu? No, glavno pitanje koje se nameće: gdje je nestao sjever Hrvatske? Što je s turizmom u Međimurju, Podravini, i našem predivnom zelenom Zagorju? Kome mi prodajemo Bajku na dlanu? Sami sebi? Pa se onda javljaju dalje problemi i pitanja koji stvaraju začarani krug. Zagorci su se, budimo realni, počeli buditi i uviđati kako turist neće doći sam od sebe i da je potrebno sustavno raditi na promociji turizma kontinentalne Hrvatske, koja uključuje i područje Hrvatskog zagorja. No, ne znači li to da je upravo na međunarodnim sajmovima potrebno predstaviti cjelokupnu turističku ponudu Hrvatske? I reći turistima: dođite na naše brege, kušajte vina, probajte puricu z mlincima, moja bu vas bakica otpeljala na vrt da sami vidite kak se uzgaja povrće i otkud sva ta hrana dolazi na stol. A i još važnije, cjelokupna ponuda, od termalnih izvora, kulturne i povijesne ponude, aktivnog turizma, gastro i eno ponude je usporediva sa svim ostalim zemljama u susjedstvu, ako ne i kvalitetnija. Ali, što nam znači kvaliteta ponude, ako za nju nitko ne zna? Pogledajmo samo naše susjede Slovence – I feel Slovenia – brand za koji svatko tko dolazi u Sloveniju zna, zelena Slovenija koja promovira svaki dijelić turističke ponude svih svojih regija. Isto tako i Austrija, koja je zaista svima uzor, jer ono što je razvila jest upravo i samo kontinentalni turizam 365. A to je težnja i našeg turizma, ali kako? Tako da plaćamo 700.000 kuna za promotivni spot u kojem se vrti jedna manifestacija, dio obale i tri sekunde slavonskih ljepota? Spot u kojem je nestao sjever Hrvatske, nestalo Zagorje? Je li onda potrebno hvaliti se na sva zvona kako su nas ove godine na međunarodnom sajmu prepoznali novi turisti? A što su prepoznali? Malo obale i priču o moru koju znaju čim pogledaju kartu Europe. Istra u toj cijeloj priči ima posebnu ulogu, odnosno njezin župan. Njegov promotivni video iz ovogodišnje politlčke kampanje neodoljivo podsjeća na novi promotivni spot HTZ-a. Osim što je ista pozadinska skladba, koncept sadržaja je prigodno ažuriran, no s istom početnom idejom. Župan zna kako se radi promocija, Istra u tome prednjači, no sve to za mnogo manje novaca od ekskluzivnog spota za promociju u Londonu. Ipak je HTZ-ov spot ispričan na engleskom jeziku s ruskim naglaskom, kako bi europski turisti mogli razumjeti čar koju nudi Hrvatska. Tražiti krivca u cijeloj priči – to je jalni zagorski posel. Idemo naći rješenja. Maknuti privatne interese iz nacionalnih projekata, pa postaviti sve na zdrave temelje. Uložiti u promotivni spot 50.000 kuna, a ostalo u povezivanje turističke ponude kontinentalne Hrvatske. Ono što je isplivalo iz ove cijele priče o turističkom spotu je kronični nedostatak komunikacije između turističkih organizacija na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini. A da bi prikazali što Hrvatska zapravo jest, doveli turista na zagorske brege, trebamo svi zajedno malo promisliti, povezati se i početi zajednički raditi. Jer, što nam znači strategija razvoja turizma i predstavljanje na europskoj sceni, ako je ona samo mrtvo slovo na papiru?

 

FOTO: Šime Modrić

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.