Iako su se pojavile informacije da bi već ove godine mogla započeti prva etapa obnove kumrovečke pruge od Harmice do Klanjca, u HŽ Infrastrukturi su vrlo oprezni:
“Razmotrit će se mogućnost popravka željezničke pruge na dijelu dionice, ali preduvjet je međudržavni sporazum između RH i Slovenije”

Prema zaključku radne skupine koja je sredinom prosinca održala sastanak u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, podijeljene su uloge i obveze općina i gradova uz hrvatsko – slovensku granicu, piše Mjesečnik Prigorski Kaj. Zaključak je da će općine Brdovec, Dubravica, Marija Gorica, Kraljevec na Sutli i grad Klanjec potpisati Sporazum o revitalizaciji prve etape kumrovečke pruge L102 od Harmice do Klanjca, a u kojem će biti definirane obveze i rokovi izvršenja pojedinih infrastrukturnih zahvata na dionici pruge koja se namjerava revitalizirati. Radi se o uređenju pristupnih cesta i parkirališta te okretišta za autobuse. Rok za potpisivanje ovog sporazuma je veljača ove godine.

Sami financirati

Navedeno je i kako će predstavnici spomenutih jedinica lokalne samouprave ovaj mjesec obići trase buduće obnove pruge i evidentirati popis svih potrebnih zahvata. Potrebne infrastrukturne zahvate na uređenju pristupnih cesta, parkirališta za automobile i okretišta za autobuse će općine Brdovec, Dubravica, Marija Gorica, Kraljevec na Sutli i grad Klanjec sami isfinancirati. Najavljeno je i kako će se novi sastanak u Ministarstvu na ovu temu održati krajem veljače, kada će se utvrditi dinamički vremenski plan realizacije kumrovečke pruge od Harmice do Klanjca, koji će započeti u ovoj godini i završiti u 2020. Na tom sastanku bi se također prezentirala i Studija izvodljivosti modernizacije kumrovečke pruge L102 na relaciji Harmica – Klanjec – Kumrovec – DG Imeno.
Međutim, iz Krapinsko – zagorske županije doznajemo kako je župan Željko Kolar 9. studenoga uputio Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Zamolbu za uvrštavanje “Revitalizacije Kumrovečke pruge” u Plan investicija HŽ – Infrastrukture za 2019. godinu, na što je dobio i odgovor.

Reguliranje uvjeta

– Nužni preduvjet za pokretanje bilo kakvih aktivnosti na obnovi, modernizaciji i elektrifikaciji željezničke pruge na dionici Harmica – Kumrovec – Državna granica je potpisivanje međudržavnog sporazuma između Republike Hrvatske i Republike Slovenije, kojim bi se regulirali uvjeti za projektiranje i izdavanje dozvola, radove na modernizaciji i elektrifikaciji pruge, nadležnost nad pojedinim dijelovima pruge ovisno o teritoriju kojim prolazi, kao i uvjeti za uspostavu i odvijanje željezničkog prometa te održavanje željezničke pruge u prostoru na kojem se nalazi schengenska granica. Postizanje i provedbu sporazuma trebala bi osigurati nadležna državna tijela u Republici Hrvatskoj. HŽ Infrastruktura za provedbu projekta revitalizacije željezničke pruge Savski Marof – Kumrovec – Državna granica nema osigurane izvore financiranja. Za kandidiranje projekta za sufinanciranje iz raspoloživih fondova, najprije je potrebno izraditi odgovarajuću studijsku dokumentaciju. HŽ Infrastruktura će u planu investicija za 2019. godinu predvidjeti financijska sredstva za izradu studije izvodljivosti modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge. Kao privremeno rješenje do provedbe projekta modernizacije i elektrifikacije, razmotrit će se mogućnost popravka postojeće željezničke pruge na dijelu dionice Harmica – Klanjec, za što je također preduvjet postizanje međudržavnog sporazuma između Republike Hrvatske i Slovenije – stoji u pisanom odgovoru HŽ Infrastrukture od 27. studenoga 2018. (ib, jj)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.