OBILJEŽEN DAN EUROPSKOG BROJA 112: Županijski centar 112 Krapina prošle je godine primio 31.338 poziva, od kojih se 6707 odnosilo na medicinske događaje, a bilo je i 46 zlonamjernih poziva
TU SU ZA NAS I NIKAD NE ZAKAŽU: “Građani pozivom na 112 uvijek mogu dobiti bilo koju žurnu službu, od 0 do 24, 365 dana u godini”

Županijski centar 112 Krapina u protekloj je godini primio ukupno 31.338 poziva, od toga ih je 17.276 bilo nenamjenskih (kada nema potrebe za alarmiranjem drugih žurnih službi op.a.), 14.066 namjenskih, ali i 46 zlonamjernih poziva.

Od složenih događaja, sedam ih je bilo traganje i spašavanje te isto toliko za onečišćenje okoliša, 357 epidemioloških i sanitarnih zbrinjavanja, 78  prirodnih nesreća, 263 nesreća ili kvarova u postrojenjima za opskrbu i 62 razne obavijesti upozorenja. Zabilježeno je i 499 prometnih nesreća, 507 napada na živote i imovinu ljudi, 80 smrtnih slučajeva i 10 nesreća na radu, bilo je 168 požara i 190 tehničkih intervencija, dok je medicinskih događaja bilo 6717 – prezentirao je na obilježavanju Dana europskog broja 112, voditelj Centra Stjepan Peh.

Dobra koordinacija

Dražen Strabić, pročelnik Županijskog centra 112 Krapina rekao je kako se može zaključiti da je Krapinsko – zagorska županija dobro povezana sa svim službama.

– Naši građani ne bi trebali imati nikakvih problema kada će trebati bilo koju žurnu službu, jer na broj 112 ih mogu dobiti sve – od policije, vatrogasaca, Hrvatske gorske službe spašavanja i hitne medicinske pomoći. Moramo istaknuti da je broj 112 za naše građane i dalje besplatan, dostupan od 0 do 24 sata, 365 dana u godini. Broj poziva je svake godine sve veći i možemo biti zadovoljni odrađenim – naglasio je Strabić.

Događanju su prisustvovali i krapinsko – zagorski župan Željko Kolar, gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović, zamjenik načelnika Policijske uprave krapinsko – zagorske Robert Pavić, ravnatelj Zavoda za Hitnu medicinu Krapinsko – zagorske županije Krešimir Božić te  Tomislav Zrinski iz HGSS-a, Stanice Krapina.

– Broj 112 znači dobru koordinaciju svih službi. Centar kad je potrebno obavijesti sve službe te koordinirano odlaze na teren, ovisno o tome što se događa. Bitno je da imamo educirane ljude, da se stalno ulaže u nove tehnike i tehnologije i da bez obzira što se mijenja ustroj, jer je sad Državna uprava za spašavanje otišla pod Ministarstvo unutrašnjih poslova, imamo sjajno organizirane službe, visoko motivirane i profesionalne ljude, koji imaju preko 85 poziva dnevno. Važno je da su ljudi shvatili važnost tog broja i da ima vrlo malo zlouporaba i s tim možemo biti vrlo zadovoljni – naglasio je župan Željko Kolar.

Gradonačelnik Gregurović dodao je kako je broj 112 jedan univerzalni broj koji povezuje sve službe, a u slučaju potrebe može alarmirati i sve druge.

– To se nekoliko puta pokazalo u stvarnim situacijama kad su ljudi direktno zvali vatrogasce, hitnu ili neku drugu službu, dolaskom na teren vidjelo se treba li i neka druga služba doći, ovisno o vrsti događanja. Tako da broj 112, ne da je dobar samo za povezivanje svih tih službi, nego je i prepoznatljiv broj na razini cijele Europske unije i šire, pa ljudi koji dođu u Hrvatsku ne moraju razmišljati koji broj mogu nazvati, gdje će im se stvarno netko javiti i uputiti ih tamo kamo stvarno trebaju – kazao je Gregurović.

Svaki osmi stanovnik

– Kad mi izlazimo na teren to su neke iznimno teške i zahtjevne situacije. U 2018. godini bilo ih je sedam, a nadam s da će ih biti čak i manje. Moram naglasiti da je suradnja s Centrom dobra, iako najviše surađujemo s policijom. Nadam se da ćemo se više viđati na ovakvim događanjima, a što manje na nekim stvarnim akcijama i nesrećama, jer nikome nije drago kada ljudi stradavaju – istaknuo je Zrinski.

Robert Pavić dodao pak je rekao je da je Operativno – komunikacijski centar PU krapinsko – zagorske u 2018. primio skoro 14,5 tisuća poziva, a gotovo 25 posto njih je bilo proslijeđeno od Centra 112.

– Ispada da samo mi u policiji zaprimamo 40-ak poziva dnevno i da je svaki osmi stanovnik županije nazvao 192. Uistinu su žurne službe često zvane, veseli me naša umreženost i suradnja koja će se u buduće vrijeme i tehnički nadograđivati. Čestitam na suradnji i postignutim rezultatima – naglasio  je Pavić, a odličnu suradnju pohvalio je i ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu KZŽ Krešimir Božić.

– Mi se s Centrom 112 družimo od 2011. godine kada je uspostavljen. Dobra su poveznica u slučaju nekakve prometne nesreće ili nekakvog većeg zbivanja te se automatski alarmiraju sve službe. Djelatnici Centra 112 svakodnevno rješavaju situacije i probleme ljudi te im treba na tome čestitati – naglasio je Božić.

Aktivnosti Centra

Od aktivnosti Županijskog centra 112 Krapina, u prošloj godini izdvojili su još opremanje Centra informatičkom opremom te radio – komunikacijskom opremom, ispitivanje sustava za uzbunjivanje, provođenje simulacijsko – komunikacijskih vježbi “Strani pozivatelj”, “Lažna dojava”, “Nenamjenski poziv” i “Šutnja”. Tu je i suradnja sa susjednim ŽC-ima 112, žurnim službama na području Krapinsko – zagorske županije te međunarodna suradnja s Republikom Slovenijom, program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku te program TURS 2018.

Istaknuto je kako su zadaće Centra u ovoj godini program TURS 2019, edukacija djelatnika ECDL (moduli i strani jezici), opremanje informatičko – komunikacijskom opremom, međunarodna suradnja, dogradnja CTI (Computer – Telephone Integration) sustava, program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za RH, provođenje Nacionalne edukacije djece iz područja ZiS te razvoj MUP net radio mreže TETRA.

Djelatnici se intenzivno educiraju u stranim jezicima, tako je u 2018. godini pet djelatnika završilo tečaj iz engleskog jezika, a u ovoj godini očekuje se početak tečaja iz njemačkog jezika za dva djelatnika. U 2017./2018. izvršena je edukacija djelatnika za prijem e-poziva iz vozila, Uredbom EU 2015/758 o zahtjevima za homologaciju za uvođenje sustava eCall ugrađenog u vozila koji se temelji na službi 112 postignut je dogovor s Ford grupacijom, Generals Motors grupacijom te Bosh grupacijom. Tako nova vozila iz navedenih grupacija u slučaju prometne nesreće vrše automatsko pozivanje broja 112 temeljem GPS utvrđivanja lokacije.

 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.