U Krapini održana konferencija za medije o dodjeli sredstava po mjeri “Kreditom do uspjeha – kreditom do konkurentnosti“
ZAGORSKI PODUZETNICI PRVI U HRVATSKOJ ISKORISTILI KVOTU: Od 2015. do sada uzeli 139,9 milijuna kuna

U Krapini je održana konferencija za medije o dodjeli sredstava po mjeri“Kreditom do uspjeha – kreditom do konkurentnosti“. Pročelnica Krapinsko – zagorske županije za gospodarstvo Sanja Mihovilić rekla kako je natječaj krenuo 2015. godine zajedno s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta i u toj kombinaciji uključene su banke koje provode subvencioniranje kredita.

80 poduzetnika

– Ovu mjeru su prepoznale i naše jedinice lokalne samouprave tako da po ovoj mjeri imamo subvencije kamata za poduzetnike, dva posto subvencionira Ministarstvo gospodarstva  ako se radi o proizvodnoj djelatnosti, a jedan posto ako se radi o uslužnoj djelatnosti. Županija subvencionira kredit s jedan posto i s jedan posto ga subvencionira jedinica lokalne samouprave, tako da poduzetnici dobivaju četiri posto subvencionirane kamate, ako govorimo o proizvodnim djelatnostima i tri posto, ako govorimo o uslužnim djelatnostima – istaknula je Mihovilić te dodala kako je prve godine kad je natječaj krenuo, iznos subvencija  bio 68 milijuna kuna.

– Naši poduzetnici su prvi u Hrvatskoj iskoristili tu kvotu i slijedom toga je nova kvota iznosila 32,6 milijuna kuna. U komunikaciji s Ministarstvom gospodarstva, ove godine su nam odobrene dvije kvote, prva je iznosila 29,4 milijuna kuna, a zadnja 10 milijuna kuna. Ukupno smo kroz ove godine imali kvotu od 139,9 milijuna kuna i poduzetnici su je iskoristili. Važno je napomenuti da su za ovu zadnju kvotu koja je bila 10 milijuna kuna, poduzetnici za nju iskazali interes u roku sedam dana i iskoristilo ju je šest poduzetnika – pojasnila je pročelnica Mihovilić i rekla kako je od uvođenja ovih mjera u nekoliko godina potporu iskoristilo 80 poduzetnika koji su investirali 192,6 milijuna kuna, a novozaposleno je 226 osoba.

– Slijedom toga 86 posto odobrenih subvencija je iz proizvodnih djelatnosti – naglasila je Sanja Mihovilić.

Zamjenik župana za gospodarstvo Anđelko Ferek – Jambrek kazao je kako su uspjeli postignuti ugovor s devet banaka i nema banaka u Republici Hrvatskoj koja nema sporazuma s Krapinsko – zagorskom županijom i to je jedan od razloga zašto smo kao županija uvjerljivo najbolji po korištenju kreditnog potencijala. Jedan od razloga je i to što smo mi u poslovnik stavili da naše sjednice mogu biti održane elektronskim putem tako da se ne čeka dva ili tri dana, nego se kako dobivamo zahtjeve sazivamo povjerenstvo i župan odmah donosi odluke. Zbog toga su poduzetnici zadovoljni i iskoristili su najviše sredstava – pojasnio je Ferek – Jambrek.

Dodatnih 10 milijuna kuna

Krapinsko – zagorski župan Željko Kolar rekao je da ulaganje u nove tehnologije znači da će biti i povećanja proizvodnje, čime će se povećati naša konkurentnost na hrvatskom i europskom tržištu i imat ćemo nova zapošljavanja.  Na području Krapinsko – zagorske županije postoji dobra klima i kad smo potrošili 32 milijuna kuna, na sjednici Vlade potpisano je za još 10 milijuna kuna koje smo za tjedan dana plasirali. U petak sam zatražio dodatnih 10 milijuna kuna, a s početkom nove kalendarske godine zatražit ću još dodatnih 30 milijuna kuna, jer je procjena u suradnji s gospodarstvenicima na terenu da interes postoji.  Mi samo za subvenciju kamata, bez ovih koje smo sada izdali, izdvajamo 4,5 milijuna kuna i kad kompletno sve linije stavimo u funkciju to će biti između 5,5 i šest milijuna kuna. Zahvaljujem se i  Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta koji su prepoznali potencijal zagorskog gospodarstva i odobrili nam ta sredstva – zaključio je Kolar.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.