Martina Špoljarić Pracaić (30) iz Bedekovčine specijalizirala se u fotografiranju novorođenčadi, djece i trudnica
MALE MODELE PRETVARA U LIKOVE IZ BAJKE: “Najmlađa beba koju sam fotografirala imala je tek šest dana”

Živimo u vremenu kada gotovo svi posjedujemo mobitel ili fotoaparat kojim možemo zabilježiti neki trenutak naše svakodnevice i naše najbliže. Dok većina fotografiju danas shvaća olako i ne obraća puno pažnje prilikom pritiska dugmeta fotoaparata ili mobitela, postoje osobe koje su se u potpunosti predale fotografiji i shvaćaju je na posve drugačiji način – kao umjetnost i način izražavanja.
Mlada fotografkinja s bedekovčanskom adresom, Martina Špoljarić Pracaić (30), specijalizirala se u fotografiranju novorođenčadi, djece i trudnica te je razvila svoj prepoznatljiv stil.
Fotografije novorođene djece, tzv. “newborn” fotografija, u Martininom slučaju od 10 pa do 25 dana starosti, veliki je trend u svijetu fotografije i zauzima vrlo važan dio Martininog fotografskog opusa.

– Počela sam fotografirati prije desetak godina, tijekom srednje škole, i fotografirala sam mnoge modele, većinom “pin-up” modele ili djevojke u viktorijanskim haljinama. Uvijek je atmosfera fotografija, od scenografije, kostima, šminke, mog načina obrade, pa do samih modela, naginjala na mračniju stranu i iako je to privuklo određenu publiku na Facebooku i ostatku društvenih mreža, to je bio samo hobi – kaže Martina i otkriva kako se okušala i u dokumentarnoj fotografiji.

Imala publiku

– Fotografirala sam standardne obiteljske fotografije, krštenja, bebe i slično jer me zanimala neka “poslovna” strana, čisto da vidim kako će to ići. Radila sam to dok sam tražila posao i još sa strane dok sam bila zaposlena. Tek nakon što sam rodila svoju kćer, shvatila sam da želim to raditi zaozbiljno, pa sam dala otkaz nakon tri mjeseca rada u tiskari i otvorila obrt. Nisam imala što izgubiti, dobila sam poticaj, odnosno, potporu za samozapošljavanjem i cijela priča je krenula – kaže nam naša sugovornica.
Ističe kako je već od prije, iz dana kada se bavila fotografiranjem modela i fotomanipulacijom, imala publiku koja ju je pratila i koju je fotografirala, pa je tim putem stekla mnogo poznanstava koja su joj pomogla pri promidžbi obrta i pokretanju novog smjera fotografske karijere.

– Tjedno moj kućni studio, kojeg sam sama izgradila, posjeti u prosjeku od tri do sedam obitelji. Fleksibilna sam i prilagodim se potrebama i željama obitelji. Često imam i svaki dan u tjednu ispunjen terminima, a ponekad i više u danu – kaže Martina.
Roditelji i djeca sami biraju scenografiju koja će ih okruživati, kao i kostime kojima njezin studio obiluje, a i sama Martina im često predloži pozadinu i rekvizite koji bi odgovarali ideji koju roditelji imaju u glavi.

– Što se tiče fotografiranja beba, to je pravi izazov. Ne biste vjerovali koliko su žilavi i tvrdoglavi, ali i živahni po karakteru. No, naravno, roditelji su uvijek prisutni pri fotkanju i pomažu. Ima poza i rekvizita koje preferiram, primjerice, kantica u kojoj su bebe polegnute, no nije to uvijek izvedivo jer ima nekih beba koje su nervozne, pa je malo teže s njima raditi. One su maleni ljudi koji zbilja pokazuju svoj karakter od rođenja. Najmlađe dijete koje sam fotografirala bilo je staro svega šest dana i s njim nije bilo poteškoća – otkrila nam je Martina i spomenula kako fotografira i malo stariju djecu.

– Najbolje mi je raditi s malo starijom djecom, petogodišnjacima, šestogodišnjacima i sedmogodišnjacima jer su oni već prave male osobe. Oni znaju što žele, koje poze njima odgovaraju i lagano se dogovorimo kako spojiti moje ideje s njihovima. Ne moram ih ni previše nagovarati da se užive u ulogu. Većina ih uživa u rekvizitima i kostimima, dok djeca između dvije i četiri godine znaju biti tvrdoglava, pa se i roditelji i ja namučimo ne bismo li ih nekako “podmitili” i zabavili kako bismo uspjeli dobiti dobre fotografije s kojima su zadovoljni oni, ali i ja – kaže Martina.

Najvažnija sigurnost

Najvažnije joj je da su bebe site, da im je toplo i ugodno te da su u sigurnom položaju, ali isto tako dodaje kako njezin posao nije nimalo lagan.

– Namještanje beba u određene poze nije lako kako se mnogima čini. Bebe dok ih slikam većinom spavaju čvrsto – kaže Martina i dodaje kako jedno fotografiranje traje od dva do četiri sata, ovisi o raspoloženju subjekta fotografiranja, odnosno, bebe.
Kao što je i vidljivo po njezinim setovima, kostimografiji i obradi fotografija, Martinina vječita inspiracija su viktorijansko razdoblje te Disneyjevi crtani filmovi i razne bajke smještene u to povijesno razdoblje. Fotografkinja ističe kako konstantno ulaže u posao novim rekvizitima, “oblekicom” i raznim dodacima koji njezine radove mogu poboljšati i pridonijeti postizanju spomenute atmosfere.
Martina je dobitnica mnogih međunarodnih i domaćih nagrada i priznanja. Od 2018. do 2020. dobila je tri certifikata, od koji su dva od strane “AFNS fotografskih nagrada” i jedno od strane “35 awardsa” iz Rusije. Imala je i više nagrađivanih fotografija, pripala joj je naslovnica jednog časopisa te se može pohvaliti s nekoliko objavljenih fotografija u različitim internacionalnim dječjim foto časopisima. (Lovro Belošević)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.