U Krapini svečano otvorena Ljetna škola informatike, koja je okupila stotinjak polaznika
DOBRA PROBA ZA ŠKOLU: “Kad smo jutros vidjeli učenike koji su došli sretni i voljni raditi, shvatili smo da je ovo bilo vrijedno organizirati”

U glazbenom paviljon u ponedjeljak je u Parku Matice hrvatske svečano je otvorena Ljetna škola informatike, u organizaciji Srednje škole Krapina i Krapinskog informatičkog kluba “Krik”.

Ravnatelj Srednje škole Krapina, Ivica Rozijan, rekao je da je upornost vrlina kojom se razlikuju oni koji su kvalitetni od onih koji nisu toliko kvalitetni i ambiciozni.

– Srednja škola Krapina je uporna u provođenju i realiziranju mnogih projekata, a jedan od projekata je Zimska škola informatike koju realiziramo već 20-ak godina koja okuplja najbolje zagorske informatičare koji ostvaruju odlične rezultate na svjetskim natjecanjima. Zbog pandemije koja nas je zadesila tijekom ove zime i proljeća, nismo mogli održati zimsku školu informatike, no odlučili smo organizirati Ljetnu školu informatike za sve zaljubljenike u informatiku i one koji traže nešto više kroz svijet računala – rekao je ravnatelj Rozijan i zahvalio se svim suradnicima srednje škole, odnosno, Krapinskom informatičkom klubu “Krik”, Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, Gradu Krapini, Hrvatskoj zajednici tehničke kulture i Hrvatskom savezu informatičara.

Hrabar pothvat

Stjepan Šalković, predsjednik Krapinskog informatičkog kluba “Krik”, naglasio je da je ovo vrijeme vrlo izazovno, no u “izazovnim vremenima treba biti hrabar”.

– Prije tri tjedna smo odlučili održati Ljetnu školu informatike, iako smo bili skeptični prema tome. No, danas kad smo ujutro vidjeli učenike koji su voljni raditi i sretni, shvatili smo da je bilo vrijedno pokrenuti Ljetnu školu informatike. Ovo će poslužiti i kao svojevrsna proba za školu koja slijedi – rekao je Šalković i dodao da imaju stroga pravila, a za neke radionice ima još slobodnih mjesta.

Zoran Gregurović, gradonačelnik Grada Krapine, rekao je da se nada da će se situacija vratiti na staro i da će ponovno moći na normalan način održavati školu informatike.

– Učenicima će uvijek škola informatike biti korisna, a podršku Grada Krapine ćete također uvijek imati – dodao je gradonačelnik Gregurović.

Nadica Kunštek iz Agencije za odgoj i obrazovanje, čestitala je organizatorima na hrabrosti i polaznicima na volji i želji za obrazovanjem.

Mirjana Smičić Slovenec, pročelnica županijskog Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, šport i tehničku kulturu, rekla je da je značajan napredak i uspjeh Srednje škole Krapina.

– U ovoj teškoj situaciji je na poseban i hrabar način Srednja škola Krapina printala vizire i odlično se snašla. Rad u Poduzetničkom inkubatoru je također hvale vrijedan. Ova generacija će ubrzo postati nositelj društva i želim sav uspjeh Srednjoj školi Krapina u obrazovanju mladih učenika – rekla je Smičić Slovenec.

Atraktivan program

Željko Pavić, saborski zastupnik, opisao je ovaj događaj dokazom da među nama ima još uvijek entuzijasta.

– Ovo je struka kojom se bavim cijeli radni vijek. Drago mi je da se ovakvo nešto održava u školi koju sam ja pohađao, u kojoj sam predavao i drago mi je da neki moji bivši učenici sada predaju – zaključio je Pavić.

Antonio Macan, sudionik brojnih informatičkih natjecanja, polaznik škole, a ove godine i predavač, otvorio je Ljetnu školu informatike i poželio svima dobru zabavu i da puno nauče.

Program Ljetne škole informatike vrlo je atraktivan. Nit vodilja ove ljetne škole su igre, ali ne kako ih igrati – nego kako ih izraditi. Na Unity će se raditi 2D i 3D igre, a na C# programirati i raditi jednostavne igre. Blok programiranje daje uvod u Android aplikacije. Za mlađe učenike koji tek ulaze u informatiku bit će radionica početnici. Osnovnoškolci će u Scratchu raditi jednostavne igre slaganjem blokova. Alice radionica koristi 3D modele za animirane priče i igre. Moći će se naučiti i osnove povezivanja u mrežu i o operacijskom sustavu Linux. Na početnoj robotici koristit će se mBotovi i blok programiranje, a na naprednoj robotske ruke i Alphabotovi uz programiranje u C++u. Na Arduinu će se raditi jednostavni elektronički projekti. Moći će se naučiti i obrađivati slike te kako jednostavno i brzo izraditi funkcionalnu responzivnu web stranicu. Virtualna stvarnost je jednodnevna radionica, a za napredne je radionica programiranja i algoritama. Za nastavnike namijenjena je radionica Loomen kako bi bili spremniji za nastavu na daljinu. (Lovro Belošević)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.