Saborska zastupnica Natalija Martinčević u Hrvatskom je saboru govorila o prekidu u radu fiksne i mobilne telefonije u Hrvatskoj, koji se dogodio u utorak
“Funkcioniranje ključnih državnih sustava ne može ovisiti o jednom teleoperatoru”

Saborska zastupnica Narodne stranke – Reformisti Natalija Martinčević u Hrvatskom je saboru govorila o prekidu u radu fiksne i mobilne telefonije u Hrvatskoj, koji se dogodio u utorak. Prekid je trajao šest sati, a prema informacijama iz Hrvatskog Telekoma, problem nije bio u ljudskoj pogrešci niti u hakerskom napadu, već u kvaru opreme.
Martinčević je istaknula kako ovo nije bio prvi takav slučaj jer se prekid u radu teleoperatora dogodio i u rujnu 2015. na području cijele Hrvatske te u veljači 2017. na području nekoliko županija. Ovaj prekid telekomunikacijskih usluga, osim što je napravio velike neugodnosti samim građanima, ukazao je na jedan velik i jako ozbiljan problem, kazala je Martinčević. Zbog greške na infrastrukturi jednog teleoperatora, građanima su bile nedostupne sve žurne službe, policija, vatrogasci, centri 112, hitna medicinska pomoć, bolnice i to dugih šest sati, rekla je saborska zastupnica.

Puno vremena

– Kvarovi su uvijek mogući i događaju se svim operatorima u svijetu, no ono što zabrinjava, jest ovisnost hrvatske države o jednom telekomunikacijskom operatoru. Nama koji tih šest sati nismo mogli komunicirati, vjerojatno se ništa spektakularno nije dogodilo, ali osobama koje su se našle u automobilskoj nesreći, požaru, zdravstvenom problemu poput primjerice moždanog ili srčanog udara, to je ozbiljan problem jer kao što znamo, u takvim trenucima životi ovise o sekundama. Dakle, jedan običan kvar kakav se uvijek može dogoditi, paralizirao je naše najvažnije službe, a ni Hrvatski Telekom, ali ni Vlada, nisu dobro reagirali. Šest sati je jako puno vremena i nije normalno da nitko u šest sati nije našao rješenje kako bi građani mogli pozivati barem broj 112. Upute građanima o alternativnim brojevima putem aplikacija za uspostavu poziva preko interneta za ljude koji su u opasnosti i ugrozi, ne zavrjeđuje ozbiljan komentar. Ovaj nam događaj pokazuje kako jedan malo veći kvar na sustavu može dovesti do kolapsa na razini države. Stoga ključni sustavi ne mogu ovisiti o infrastrukturi samo jednog teleoperatora, već moraju biti povezani na više nezavisnih i međusobno nepovezanih infrastruktura, kako bi se u trenutku kvara, odnosno, ispada jednog teleoperatora, mogla koristiti druga infrastruktura i sustav bi nastavio normalno funkcionirati – istaknula je Martinčević.

Na teži način

– Sada kad smo na teži način naučili lekciju, potrebno je odmah uspostaviti druge načine spajanja koji su tehnički mogući. Oni će zahtijevati promjenu propisa i te određena ulaganja u opremu na strani hitnih službi s ključnim ciljem – da se u slučaju pada jednog sustava, hitne službe mogu spajati na sve ostale operatere. Dakle, rješenje je tu i ja sada pozivam Vladu Republike Hrvatske i resorna ministarstva – Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvo unutarnjih poslova, da okupe stručnjake i u najkraćem roku poslože sustav kako životi naših građana kada se dogodi kvar na sustavu jednog privatnog teleoperatora, ne bi bili ugroženi – zaključila je Martinčević.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.