Crvena je boja zdravlja, života, živosti, ali i upozorenja
DANAS JE DAN CRVENIH HALJINA: Znate li zašto?

Javnozdravstvena kampanja “Dan crvenih haljina”  koju je u Hrvatskoj 2019. godine pokrenulo Hrvatsko neurološko društvo s ciljem podizanja svijesti o moždanom udaru kod žena, obilježava se kao i svake godine, prvog petka u veljači, kada se pozivaju svi da odjenu neki odjevni predmet u crvenoj boji i na taj način iskažu podršku u prevenciji protiv moždanog udara.

Simbol kampanje je crvena haljina – crveno kao boja zdravlja, života, živosti, ali ujedno i upozorenja, a haljina kao univerzalna slika žene. Silueta žene u crvenoj haljini odraz je žene koja je istovremeno krhka i snažna.

Cilj ove kampanje je što više potaknuti svijest kod žena da brinu o svom zdravlju zato što moždani udar kod žena još uvijek je nedovoljno prepoznat, istražen i liječen. Bolest je moguće spriječiti prakticirajući zdrave životne navike.

Moždani udar označava naglo nastali neurološki poremećaj uzrokovan poremećajem moždane cirkulacije zbog čega dolazi do nedovoljne opskrbe određenih dijelova mozga kisikom i hranjivim tvarima, a ono na što možemo utjecati kako bi spriječili mogućnost rizika od nje su primjerice izbjegavati pušenje, nepravilnu prehranu, pretjeranu konzumaciju alkohola… Čimbenici na koje ne možemo utjecati su: životna dob, spol i obiteljska sklonost. Specifični simptomi moždanog udara kod žena su: nesvjestica, opća slabost, kratkoća daha, dezorijentacija ili zbunjenost, nagla promjena ponašanja, uzrujanost, halucinacije, mučnina ili povraćanje, bol, te štucanje.

U Hrvatskoj je moždani udar, kao i u ostatku svijeta, drugi uzrok smrti kod muškaraca i žena.

Podršku akciju pružili su i djelatnici i djelatnice Krapinsko – zagorske županije.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.