U Multimedijalnom centru u Zaboku obilježen je završetak četverogodišnje provedbe projekta "Baltazar"
Robert Raužan Maloku kao pomoćnik u nastavi radi od 2015.: “Profesionalno formiranje i usavršavanje te prenošenje inkluzivnog pristupa iz teorije u praksu, to je najveća vrijednost ovog projekta”

U Multimedijalnom centru u Zaboku obilježen je završetak četverogodišnje provedbe projekta “Baltazar” – osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika za učenike s teškoćama u razvoju u osnovnim i srednjim školama na području Krapinsko—zagorske županije.

– Moram napomenuti da osim projekta “Baltazar”, koji se financira iz Europskog socijalnog fonda i preko kojeg osiguravamo 60 pomoćnika u nastavi za jednu školsku godinu, imamo i odličnu suradnju s naših pet udruga, kojima izražavam veliku zahvalnost. To su Udruga osoba s invaliditetom Bedekovčina, Društvo distrofičara Krapina, Društvo multiple skleroze, Udruga sv. Ana iz Lobora i Udruga mladih Feniks iz Oroslavja. Hvala im od srca jer te udruge marljivo rade i osiguravaju još 50 pomoćnika u nastavi za jednu školsku godinu, za svu onu djecu za koju mi preko projekta “Baltazar” nismo uspjeli. Također, Krapinsko – zagorska županija, u suradnji s općinama i gradovima, još dodatno osigurava pomoćnike u nastavi, financirajući ih u odnosu 50:50, za svu onu djecu koja nisu uspjela dobiti pomoćnika iz ova dva izvora, a treba im. Tako da uistinu treba zahvaliti velikom broju ljudi koji u suradnji s nama osiguravaju pomoćnike u nastavi za svu našu djecu s teškoćama u razvoju. Inkluzivno obrazovanje ne podrazumijeva samo prilagodbu prostora, već i prilagodbu procesa, što znači da u odgoju i obrazovanju u našim školama i vrtićima trebamo procese organizirati tako da se oni prilagođavaju potrebama svakog djeteta, bilo ono s teškoćama ili darovito – rekla je zamjenica krapinsko – zagorskog župana za društvene djelatnosti Jasna Petek te dodala:

– Da ovaj završni događaj bude ovako kvalitetan i sadržajan, zaslužan je velik broj stručnih suradnica i koordinatorica, jer uglavnom se radi o ženama iz naših osnovnih i srednjih škola i stoga ovim putem velika zahvala, prije svega kolegicama koje su radile u radnim skupinama – jedna je bila za izradu brošure, a druga je bila za istraživanje, kao i svima ostalima koji su se potrudili da ovaj završni događaj bude kvalitetan i sadržajan – zaključila je Petek.

Student na Učiteljskom

Robert Raužan Maloku kao pomoćnik u nastavi radi od 2015. godine, u OŠ Đure Prejca u Desiniću, a ujedno je i izvanredni student na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu, gdje studira Rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

– Svoje radno iskustvo dijelom sam stekao i u OŠ Janka Leskovara u Pregradi, a moj je posao dosad obuhvaćao rad s djecom s ADD-om, ADHD-om i cerebralnom paralizom. Što se samog projekta tiče, mislim da je njegova najveća vrijednost u prenošenju inkluzivnog pristupa iz teorije u praksu, a s osobne strane, profesionalno formiranje i usavršavanje – rekao je Raužan Maloku.
Stručna suradnica – psihologinja u OŠ Viktora Kovačića Hum na Sutli, Andrea Rebić, koja je bila uključena u rad radne skupine za izradu publikacije u sklopu projekta “Baltazar”, istaknula je kako se njena radna skupina sastojala od devet članica.

– Izradili smo uz pomoć svih stručnih suradnica i učitelja na razini županije, publikaciju u kojoj smo prikazali kratke primjere životnih situacija učenika u školi i pokušali prikazati kako im uz neka kreativna rješenja i razmišljanje izvan okvira možemo pružiti podršku i pomoći na način da njihova svakodnevica zapravo bude ugodnija i uspješnija. Publikacija se sastoji od 36 situacija. Sve škole u županiji dobit će po dva primjerka publikacije i iskreno se nadamo da će ti primjeri poslužiti kao nit vodilja za daljnji rad, kao pomoć u radu i ideja za daljnji rad stručnjacima i svima ostalima koji rade s djecom koja imaju teškoće u razvoju – istaknula je Rebić.

Šest ciljanih skupina

Stručna suradnica – pedagoginja u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića u Klanjcu Jelena Bošnjak, koja je bila koordinatorica za projekt “Baltazar”, istaknula je kako je njena skupina bila sastavljena od sedam članica, koje su također bile koordinatori u svojim školama.

– Imali smo zadatak izraditi anketne upitnike za šest ciljanih skupina naših ispitanika, koji su zapravo dionici projekata i kojima su se osiguravali pomoćnici u nastavi te stručno – komunikacijski posrednici. Istraživanje smo proveli od 26. ožujka do 9. srpnja, imali smo lijep odaziv i rezultati pokazuju da se svi sudionici ispitivanja slažu u tome da je ovaj oblik pomoći i podrške izuzetno koristan i važan te da je potrebno i dalje osigurati pomoć za učenike s teškoćama na ovaj način – pojasnila je Bošnjak. (ab, vc)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.