SARA PODSEČKI (27) OTVARA LOGOPEDSKI KABINET U KRAPINI: S radom počinje u utorak, pružat će pomoć za sve dobne skupine, a zainteresirani joj se mogu odmah javiti!
IZ LJUBAVI PREMA DJECI: “Kod najmlađih, najvažnije je problem otkriti što ranije – poteškoće neće proći sam od sebe, ne možete pustiti dijete ‘da se samo snađe'”

Potražnja za uslugama logopeda u Hrvatskoj je velika, pa se, osim što su zaposleni u zdravstvenim ustanovama, vrtićima i školama, sve više njih odlučuje na otvaranje vlastitih logopedskih kabineta. U Krapini postoji jedan logopedski kabinet, otvoren prošle godine, a sada se na taj potez odlučila i mlada 27-godišnja Krapinčanka Sara Podsečki, koja će vrata svog logopedskog kabineta otvoriti 2. studenoga.
Sara nam je otkrila da je, osim što je uvidjela da ostale ustanove u kojima rade logopedi ne mogu svoj potrebitoj djeci pružiti terapiju, ‘okidač’ za donošenje odluke o pokretanju vlastitog posla bilo i to što joj je lakše raditi u Krapini, gdje stanuje, nego u Zlataru, gdje je radila nakon što je stekla diplomu. Također smatra i da će joj tako ostati više vremena za posvećivanje vlastitom djetetu.

Prostorija za učenje

– Logopedski kabinet je u stvari jedna prostorija za učenje, a učimo za stolom ili s didaktičkim igračkama, ovisno o dobi djeteta i teškoćama. Pokrivamo sve dobne skupine, a podjednako dolaze djeca predškolske i školske dobi. U predškolskoj dobi radimo s kasnim progovaračima, kao i djecom čiji je govor i nakon treće godine, u većoj ili manjoj mjeri, nerazumljiv, a to je najčešće uslijed razvojnog jezičnog poremećaja, fonoloških ili artikulacijskih teškoća. Napomenimo da postoji razvojna linija, odnosno, znamo kada je djetetov govorni aparat dovoljno zreo za produkciju određenog zvuka – glasa i kombinacije glasova. Tako da iskrivljavanje govora nije teškoća u svakoj dobi. Međutim, roditelji, pa ni pedijatri, nisu podučeni miljokazima, govornim i jezičnim i teško je znati kada je vrijeme za logopeda. Ali slušajte svoj osjećaj i pratite dijete. Je li frustrirano, može li iskomunicirati potrebe i javite se na procjenu da vidite je li vam sumnja osnovana, posebno ako su postojale i komplikacije na porodu ili tijekom trudnoće – ističe Podsečki, pa navodi još neke poremećaje koji se pojavljuju.


– U praksi viđamo i poremećaje tečnosti – mucanje i brzopletost govora, zatim poremećaje u komunikaciji, odnosno, poremećaje iz autističnog spektra, a radimo na težim i blažim kliničkim slikama, često uz suradnju edukacijskih rehabilitatora. Postoji, naravno, i oštećenja sluha, koje je nužno što prije otkriti i započeti terapiju zbog velikog kašnjenja u jezičnim vještinama i govoru. U školskoj dobi radimo na poduci čitanja i pisanja, kod disleksije i disgrafije ili razvojnog jezičnog poremećaja, a u odrasloj dobi radimo na stečenim jezičnim teškoćama nastalima najčešće uslijed moždanih udara ili traumatskih oštećenja mozga – ističe naša sugovornica.


Sara otkriva i zašto je nužno problem otkriti u što ranijoj dobi djeteta.


– Određene dijagnoze utječu na čitanje i pisanje i snažno utječu na emotivno stanje djeteta u predškolskoj i školskoj dobi. Donedavno se govorilo roditeljima da puste dijete, da dječaci kasnije progovaraju, da će samo progovoriti ili korigirati govor, no s obzirom na to da danas imamo opsežne probirne dijagnostičke testove i interne materijale da ispitamo vještine djece, znamo koja su rizična za kasnije teškoće u školi. Dakle, izuzetno je važno da se problem prepozna na vrijeme, kako bi se do polaska u školu u terapiji napravilo što više. Teškoća kod djeteta nije krivnja roditelja jer i ja kao logoped mogu odgajati dijete s teškoćama, ali je bitno da niste neutemeljeno, prema savjetu nestručne osobe, uvjereni da će sve biti dobro samo od sebe i da će se dijete samo snaći. Ostavite sa strane savjete starijih generacija. Bitno je da se djetetu pruži podrška – kaže Sara, pa naglašava da svakom djetetu pristupa individualno, a iznimno je važno i da dijete ostvari povezanost s terapeutom.

Vidljivi rezultati

Kod izbora fakulteta je, otkriva nam naša sugovornica, dvojila između logopedije i psihologije, no ljubav prema djeci ipak ju je odvela u smjeru logopedije, a sve koji imaju potrebu za logopedskim uslugama, poziva da joj se jave bez ustručavanja. Ističe da su popodnevni termini više-manje popunjeni, a u jutarnjima još ima mjesta. Svi zainteresirani mogu se na broj 091/503-9255 ili doći na dogovorenu terapiju na adresi Antuna Mihanovića 44, Krapina. Ako je potreban popodnevni termin, osoba se može staviti na listu čekanja, a kako bi svima bilo lakše, termini će uvijek biti isti (primjerice, srijedom u 17 sati svaki tjedan).


– Do nedjelje ću složiti raspored za sljedeći tjedan i zatim sa svakim roditeljem provjeriti odgovara li im to i tako nadalje. Što se tiče logopeda, za njih rezultati govore sami za sebe i oni će biti vidljivi s vremenom. Svi zainteresirani mogu mi se slobodno javiti, vrlo rado ću odgovoriti na sva pitanja, dati savjet ili ako žele dogovoriti terapiju – poručuje Sara Podsečki, koja će u svom novootvorenom logopedskom kabinetu za sada moći primiti 40-ero djece. (ZI)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.