ODGOVORNO UŽIVANJE U LJETOVANJU: Posjetili smo Županijski centar 112 Krapina i pričali s voditeljem Službe civilne zaštite Krapina Josipom Cigulom
˝Samo u prvih šest mjeseci ove godine broj 112 pozvan je 12.358 puta, apeliramo na građane da ne upućuju nenamjenske pozive˝

Pred nama je rekordna turistička sezona, a veliki broj turista generira i pojačane aktivnosti hitnih službi i operativnih snaga sustava civilne zaštite. Voditelj Službe civilne zaštite Krapina Josip Cigula prezentirao je aktivnosti koje sustav civilne zaštite poduzima u okviru priprema za turističku i požarnu sezonu kako bi sigurnost građana i turista bila na najvišoj mogućoj razini.

Turistička sezona je u punom jeku, a znamo da to povećava i mogućnost za različita nesretna događanja. Je li sustav civilne zaštite spreman za izazove koje donosi ljeto? Koje aktivnosti i mjere je poduzela i poduzima Služba civilne zaštite Krapina u okviru priprema za turističku sezonu?

– Sustav civilne zaštite je pripremljen i spreman za pravovremeno i usklađeno reagiranje i djelovanje u slučaju nastanka izvanrednih događaja za vrijeme trajanja turističke sezone 2022. Pripremne aktivnosti na području Krapinsko – zagorske županije provedene su na način da je Služba civilne zaštite Krapina dostavila uputu svim jedinicama lokalne, područne (regionalne) samouprave vezano za potrebu uvođenja i održavanja spremnosti sudionika i operativnih snaga sustava civilne zaštite na području svoje nadležnosti – pojasnio je Cigula.

Uz to, kako dodaje Cigula, predstavnici krapinske Službe civilne zaštite sudjelovali su na sjednicama stožera civilne zaštite JLP(R)S na kojima su se članovi stožera upoznali s pripremnim i provedbenim aktivnostima za ovogodišnju turističku sezonu.

Na tim je sjednicama, između ostaloga ukazano na provjeru funkcionalnosti i spremnost objekata planiranih za zbrinjavanje većeg broja evakuiranih osoba/turista uslijed velikih nesreća ili katastrofa, odnosno mogućih dugotrajnih zastoja na graničnim prijelazima te gužvama ili prekidima u prometu.

– Također je u organizaciji Službe civilne zaštite Krapina organiziran sastanak na temu pripremnih i provedbenih aktivnosti na kojem su sudjelovali predstavnici Društva Crvenog križa Krapinsko – zagorske županije, HGSS-a stanice Zlatar Bistrica, Turističke zajednice Krapinsko – zagorske županije, Policijske uprave krapinsko – zagorske, Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko – zagorske županije, Egis road operationa Croatia d.o.o. (auto cesta Zagreb – Macelj), Županijske uprava za ceste Krapinsko – zagorske županije, Državnog inspektorata – Područnog ureda Varaždin – Ispostave Krapina i Vatrogasne zajednice Krapinsko – zagorske županije – kaže Cigula.

Koliko provedba vježbi operativnih snaga sustava civilne zaštite pomaže u pripravnosti i spremnosti na brzu reakciju u stvarnim situacijama? Kakva je međusobna suradnja operativnih snaga?

– Vježbe su jako važan element sustava civilne zaštite, a upravo im je glavni cilj pripremiti operativne snage za pravovremeno i učinkovito djelovanje u slučaju velikih nesreća i katastrofa. Tijekom protekle dvije godine operativne snage se bile suočene s mnogo izazova, od potresa koji je pogodio područje Krapinsko-zagorske županije, epidemije koronavirusa, do prihvata i zbrinjavanja raseljenih osoba iz Ukrajine – rekao je Cigula pa naglasio kako sve operativne snage sustava civilne zaštite kontinuirano surađuju iznimno dobro i kvalitetno, ali i da sustavno pokazuju i dokazuju da uvelike mogu doprinijeti u svim segmentima upravljanja krizama. Glavni cilj je svakako pripremiti operativne snage za pravovremeno i učinkovito djelovanje u slučaju velikih nesreća i katastrofa.

Svjedoci smo sve češćih iznenadnih promjena vremena (jača grmljavinska nevremena s olujnim udarima vjetra i tučom, koja mogu prouzročiti veliku štetu, oštećenja na imovini, lokalne bujične poplave…). Koje aktivnosti i radnje građani mogu sami poduzeti kako bi prevenirali eventualnu štetu?

– Važno je da se građani upoznaju s konkretnim mjerama zaštite preporučenim za pojedine događaje koji mogu ugroziti njihovu sigurnost kao što su požar, poplava, toplotni val, olujno nevrijeme s grmljavinom, suša, tuča i slično. Upoznavanje s općim i konkretnim mjerama sigurnosti i zaštite omogućit će građanima lakše prilagođavanje situacijama u kojima mogu biti ugroženi ali i postupanje – ponašanje u prostoru u kojem se mogu zateći, s obzirom na stvarne uvjete u tom prostoru (infrastrukturu, opremu, broj ljudi, sredstva za spašavanje, spasilačke timove, brzinu reakcije i sl.) i događaj koji ugrožava njihovu sigurnost – objašnjava Cigula.Ne treba posebno napominjati kako je jako bitno pratiti upute mjerodavnih institucija o poduzimanju zaštitnih mjera kao i druge korisne informacije koje im mogu pomoći u provođenju zaštite i ublažavanju mogućih posljedica.

– Trenutno smo svjedoci pojave velikih vrućina i toplinskog vala i u tim slučajevima najvažnije se pridržavati savjeta zdravstvenih ustanova. Prije svega najvažnije se skloniti u rashlađene prostore ako je moguće i izbjegavati boravak na direktnom suncu, prije svega u razdoblju od 10 do 17 sati, unositi puno tekućine jer se znojenjem gubi više tekućine čime dolazi do dehidracije te naravno ako imate zdravstvene probleme potražiti savjet liječnika – osvrnuo se Cigula.

– Suočeni smo i s iznenadnim grmljavinskim nevremenima koja uzrokuju lokalne bujične poplave, olujne udare vjetra i tuču. Stoga je važno pratiti najave i upozorenja meteoalarma kako biste se mogli na vrijeme skloniti i eventualno zaštitili neku imovinu ili sklonili aute, ako ste u mogućnosti. Svakako, ako putujete, pratite informacije o prometu, te biste trebali izbjegavati plovidbu u tim uvjetima i obratiti pozornost na pomorsku prognozu – dodaje.

Prema najavama, pred nama je rekordna turistička sezona, a veliki broj turista generira i pojačane aktivnosti službi, koliko to utječe na povećanje broja poziva na broj 112?

– Broj poziva se intenzivira prema broju 112 u požarnoj/turističkoj sezoni, s obzirom i na povećan broj turista, ali i na sve češće iznenadne promjene vremena koje uzrokuju i nevremena i požare. Tu je važno razlučiti kako je osnovna zadaća centara 112 prijem svih hitnih poziva na naš broji, a na kojim građani i strani turisti mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša te i ovim putem apeliramo na sve građane da ne upućuju nenamjenske pozive prema broju 112. Operateri u centrima 112 nisu nadležni za davanje servisnih informacija te takvi pozivi opterećuju linije zbog čega osobe u stvarnoj potrebi mogu imati poteškoća u uspostavljanju veze – kaže Cigula.

Inače, Županijski centar 112 Krapina u prvih šest mjeseci 2022. godine zaprimio je 12.358 poziva, a u vrijeme turističke sezone očekuje se da će se brojke poziva povećati.

Koje su prednosti broja 112 i koje su nove funkcionalnosti implementirane na broju 112?

– Broj 112 neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112, i to putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila. Pozivi na broj 112 su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, sedam dana u tjednu, a pozivatelj ne treba znati telefonske brojeve svake pojedine hitne službe i teritorijalnu nadležnost gdje god se nalazio na području Europske unije. Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije, a njegov sustav omogućava lociranje pozivatelja te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na šest stranih jezika (engleski, njemački, talijanski, mađarski, ukrajinski i slovački) – poručio je za kraj Cigula.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.