Zbog loše vođene aglomeracije na glavnoj cesti u Loboru, mještani na rubu strpljenja
NAČELNICA JEMBRIH SE PITA: Tko će i kada to sanirati i platiti devastiranu prometnicu?

Općina Lobor već se više od godinu dana bori s problemima u zoni izvođenja radova na Aglomeraciji Zabok – Zlatar koja je jedan od strateških projekata šireg zagorskog područja.

Naime, radovi čiji je nositelj Zagorski vodovod, a koji su započeli 17. lipnja 2021. godine na  županijskoj cesti ŽC2128 koja je stanovnicima Lobora poveznica sa susjednim općinama, gradovima i ostalim dijelovima županije, puni su nepravilnosti. Cesta je u potpunosti devastirana, oštećene su općinske nerazvrstane ceste, nogostupi, rubnjaci, bankine i betonski opločnici. 

Veselje postalo briga 

Svoje nezadovoljstvo ne skrivaju ni mještani ni načelnica Ljubica Jembrih čije je prvotno veselje zbog početka radova ubrzo preraslo u zabrinutost.

– Tijekom provedbe projekta od 2020. i početka 2021. godine, cijelo smo vrijeme ukazivali na nepravilnosti u njegovom provođenju. Nažalost, nismo imali dobru podršku i komunikaciju od strane nositelja projekta, Zagorskog vodovoda. Na to sam ukazala i na Županijskoj skupštini na kojoj je bio i direktor Zagorskog vodovoda. Usmeno je obećavano da će se to riješiti i da će to biti pravovremeno izvršeno u skladu s pravilima struke – kazala je Jembrih dodavši kako su trenutno u fazi asfaltiranja rovova, odnosno asfaltnih krakova prometnica.

Općina raspolaže fotografijama stanjem na cestama uoči početka radova, kao i onim vezane uz tijek radova, a loša provedba, što pokazuju i fotografije, ostavit će posljedice na kvalitetu izvođenja cijelog projekta i na sve obuhvaćene prometnice.

– Nakon provedbe aglomeracije, naša je županijska cesta sada toliko devastirana da se ne možemo pomiriti s činjenicom da se sanira samo jedan krak županijske ceste jer drugi krak te iste ceste je sada u toliko lošem stanju da jednostavno takav ne može ostati – ističe načelnica.

Nakon dopisa upućenom ŽUC-u da se izvede frezanje pune širine kolnika na 4 cm debljine te da se  asfaltira u punoj dužini, stigao je odgovor kako to nije moguće odraditi u punom profilu ceste na lokaciji Lobor, uz napomenu da naručitelj, odnosno Zagorski vodovod, predviđa sanaciju širine jednog voznog traka na kojem je izveden rov.

Ukazujući na brojne probleme u komunikaciji, načelnica ističe kako imaju strpljenja i razumijevanja zbog raskopane prometnice, no na rasplet ovog problema ne gleda s optimizmom, s obzirom na to da su odgovori koje uspije dobiti obično usmeni. Ono što žele je pisani trag koji ne dobivaju, a s time se u Općini ne žele pomiriti.

Govoreći o sanaciji rubnjaka, bankina i nogostupa, načelnica ističe kako se to pokušavalo obaviti tijekom lipnja i srpnja, no to tako stoji i dan danas. 

– Ni jednog radnika niti firme na tim radovima trenutno nema, iako oni nama u dopisu tvrde da rade na toj sanaciji. To nije točno – tvrdi Jembrih.

Mještane, kao i načelnicu, zanimaju konkretni odgovori na pitanja tko će i kada obaviti sanaciju i tko će to financirati.

Na ponovno upućen zahtjev 30. studenoga, odgovora također nije bilo. Jembrih naglašava kako je ovo strateški projekt koji se mora realizirati i privesti kraju jer u protivnom će se lokalne samouprave naći u velikom problemu. Naime, to bi moglo utjecati na općinske proračune, s obzirom na njihov udio u Zagorskom vodovodu koji je nositelj projekta.

Nadalje, unatoč svakodnevnim upitima i zamolbama upućenim izvođačima radova da prometnicu označe prometnim znakovima, to dosad nije učinjeno i prometnica nije označena na adekvatan način. U funkciji je samo jedan semafor u jednom smjeru, a budući da mještani nisu na vrijeme i dobro obaviješteni da nailaze na neki prekop ili radove, dolazi do šteta i kvarova na njihovim vozilima.

– Mi kao Općina nemamo nekakav terminski plan jer nismo niti dionik u tom projektu, osim što se radovi izvode na području općine. Izvedba radova je po cijeloj dužini kolektora kroz općinu Lobor, tako da je jedan bager na početku, drugi u sredini, treći malo niže i jednostavno ljudi ponekad nisu u mogućnosti to pratiti, a nisu obaviješteni prometnim znakovima – rekla je Jembrih.

Godinu i pol 

Općina ima izvorni proračun do pet milijuna kuna i brine o 90 kilometara nerazvrstanih cesta. Općinske ceste koje su uključene u aglomeraciju doslovce su razrovane već godinu i pol. 

– Izvođač radova sve to vrijeme nije brinuo o njihovom održavanju, a do današnjeg dana nisu, nažalost, ni završili sve priključke. I na te propuste upozoravam cijelu godinu, a iznijela sam ih i na Skupštini Krapinsko-zagorske županije – podsjetila je Jembrih te dodala da je Općina, unatoč skromnom proračunu, spremna u nekim se dijelovima uključiti u sanaciju općinski cesta, ali i o tome već godinu dana čekaju pisani trag. Načelnica napominje kako je županijska cesta njihova glavna poveznica te je, kao i ostali mještani, zabrinuta jer im takva situacija otežava svakodnevni život.

– Cesta mora biti sanirana! O tome tko će ju sanirati, ŽUC iz svog proračuna ili Zagorski vodovod  iz projekta, trebaju nas pismeno obavijestiti. Moraju se popraviti i rubnjaci. Doista ne znam na koji način i kada će to obaviti i na ovom prometnom kraku gdje su sada počeli s asfaltiranjem, a oštećene rubnike nisu zamijenili. Naši mještani su s pravom zabrinuti, ali i na rubu strpljenja.  Mi tu svakodnevno živimo i nastavit ćemo živjeti i dalje, ali ćemo se i boriti za naše pravo da živimo prema standardima koje svi zajedno zaslužujemo – poručila je načelnica Jembrih.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.