Europska unija želi usvojiti novu direktivu o vozačkim dozvolama
Evo što bi se sve moglo promijeniti za vozače u EU

Europska unija želi usvojiti novu direktivu o vozačkim dozvolama u ovoj godini, a kako piše njemački autoklub ADAC, prenosi N1,zasad je to samo nacrt, no poznate su i prve konture prijedloga koji će ići na usvajanje europskim tijelima.

Vozačka dozvola B kategorije odnosi se samo na motorna vozila do ukupne dopuštene mase od 3,5 tone, stoga, većinu mobilnih kućica ne smiju voziti vlasnici vozačke dozvole jer su preteške i zbog toga je planirano povećanje dopuštene ukupne mase na 4,25 tona.

Već nekoliko godina, vozačka dozvola B kategorije, u Njemačkoj može se produžiti do vozačke dozvole B196 – omogućuje vožnju lakih motocikala do 125 ccm, ali samo u Njemačkoj. S četvrtom Direktivom o vozačkim dozvolama, to bi se moglo promijeniti. Naime, propisi koji su se prije primjenjivali samo na nacionalnoj razini, bit će u budućnosti priznati u cijeloj EU, što znači da bi tada bilo moguće putovati preko državnih granica s motociklom od 125 ccm.

Mogla bi se smanjiti i minimalna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa – smanjila bi se na 18 godina. Duljina oduzimanja vozačke dozvole, primjerice, zbog vožnje u alkoholiziranom stanju, trebala bi biti standardizirana i međusobno priznata, tako bi se primjerice, zabrana vožnje uvedena u Italiji također primjenjivala u Njemačkoj, stoga se traže jedinstvene granične vrijednosti za konzumaciju alkohola i droga, bodovni sustavi u različitim zemljama trebaju se uskladiti, a podaci o vozačkim dozvolama svih građana EU-a trebaju se pohraniti u europsku bazu podataka. To bi trebalo olakšati policijske provjere, piše Fenix Magazin, prenosi N1.

Što se tiče polaganja vozačkog ispita, do sada nije bilo moguće položiti teoretski i praktični vozački ispit u različitim državama članicama Europske unije, a kako bi se uzela u obzir sve veća mobilnost stanovništva, to bi trebalo dopustiti u budućnosti. Za to bi se morali pojednostaviti dosadašnji propisi o boravku. Također, raspravlja se o tome da se s praktičnom nastavom započne tek nakon uspješno položenog teorijskog ispita, a u budućnosti bi se barem dio vozačkog ispita mogao polagati i na simulatorima. Godinu dana nakon dobivanja vozačke dozvole, obvezni tečaj osvježenja znanja, namijenjen je smanjenju broja nesreća.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.