Ovaj grad transformirao je svoje poslovanje i uvelike je olakšao svojim građanima
Preko aplikacije do uvida u trošenje gradskog novca, upisa djece u vrtiće, podnošenja zahtjeva za naknade za bebe, prijavljivanja komunalnih problema…

Kao građanima najbliža, gradovi su razina uprave na kojoj se neposredno rješavaju svakodnevni životni problemi. Upravo s ciljem unaprjeđenja, ubrzavanja i povećanja efikasnosti poslovanja, uvođenjem digitalnih alata za komunikaciju s građanima te internu komunikaciju zaposlenika Grad Zaprešić intenzivno radi na procesu digitalizacije i transparentnosti uprave.

Izrađena je nova mrežna stranica koja, osim što je modernizirana, gradsku upravu predstavlja kao primjer dobre prakse za učinkovitost, otvorenost i transparentnost u odnosu s građanima, a cilj je kroz implementaciju pametnih rješenja u razna područja prvenstveno olakšati im život i poslovanje u gradu. Napravljena je u skladu sa Zakonom o digitalnoj pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora i Strategijom prometnog grada Zaprešića.

Među uslugama je tako implementirana web platforma Otvoreni grad koja građanima pruža niz elektroničkih usluga koje se odnose na informiranje ili komunikaciju s gradskim službama, te uvid u funkcioniranje Grada. Otvorena i jednostavna za pristup putem interneta, ova platforma dostupna je putem računala, tableta i mobitela, a građanima pruža sve servise na jednom mjestu. Servisi iProračun i iTransparentnost pružaju uvid u gradski Proračun i poslovanje Grada, odnosno pregled financijskog djelovanja te izdanih i zaprimljenih poslovnih dokumenata, a kroz platformu su mogući pregled i podmirivanje računa i obveza prema svim gradskim ustanovama.

U digitalnoj su formi prijave djece u dječje vrtiće. Dio je to projekta „Informatizacija procesa i uspostava cjelovite elektroničke usluge upisa u odgojne i obrazovne ustanove“ koji provodi Ministarstvo uprave u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom – CARNET s ciljem da se u potpunosti digitaliziraju svi procesi prijava i upisa u odgojno-obrazovne institucije kroz čitavu obrazovnu vertikalu na razini Republike Hrvatske. Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali.

Uz to, moguć je i upis djeteta putem sustava e-Građani kroz uslugu e-Novorođenče sa svega nekoliko klikova. Na ovaj način, uvođenjem elektronskog zaprimanja zahtjeva za novčanom naknadom za novorođenčad roditelji više neće morati dolaziti osobno ili poštom dostavljati zahtjev i svu potrebnu dokumentaciju, već će sve to moći učiniti na jednom mjestu prilikom same prijave djeteta u matičnom uredu ili putem usluge e-Novorođenče.

Također je digitaliziran i postupak prijave na natječaje za sufinanciranje projekata i programa udruga i drugih organizacija civilnog društva.

Nedavno je građanima otvoren i sustav „Gradsko oko“, pa tako mogu prijavljivati komunalne probleme putem aplikacije na svojim pametnim telefonima. U sklopu prijave građani imaju uvid u detalje prijave s fotografijama, opisom i tijekom prijave uz kartografski prikaz sa točnom geolokacijom. Također, dobivaju i povratnu informaciju o postupanju po svakoj prijavi, a na taj se način povezuju izravno s gradskom upravom i odgovornim društvima.

U tijeku je uspostava informacijskog sustava uredskog poslovanja, odnosno skup aplikacija i modula koji prate Uredbu o uredskom poslovanju (omogućavaju upravljanje dokumentima u skladu sa zakonskim odredbama), te će omogućiti potpunu kontrolu nad kolanjem dokumenata unutar organizacije i značajno unaprijediti komunikaciju i brzinu rješavanja predmeta. Digitalizacijom dokumenata bit će omogućena njihova brza dostupnost putem pretraživanja, analiza broja i statusa riješenosti predmeta u postupku, neograničene mogućnosti kreiranja novih vrsta dokumenata ili izmjene postojećih, a uz to će unaprijediti i komunikaciju s građanstvom kroz eksport podataka putem web servisa.

U izradi je i mobilna aplikacija koja će omogućiti građanima da putem anketa aktivnije sudjeluju u iznošenju svojih stavova.

Podsjećamo da je Grad Zaprešić u prošlogodišnjem izboru najboljih gradova pobijedio u kategoriji Smart city, a proces digitalizacije gradske uprave još je jedan prilog tome. Osim toga, ovo je još jedan od načina kojima se gradska uprava približava svojim građanima s ciljem postizanja veće transparentnosti operativnog rada i postupanja, ali i jačanja suradnje s lokalnom zajednicom.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.