Katar i Saudijska Arabija ih plaćaju suhim zlatom
Nitko više ne želi raditi najplaćeniji posao u EU

Kontrolori leta u Europi u prosjeku su znatno stariji od kolega na drugim kontinentima. Ljude koji posljednjih godina odlaze u mirovinu više nema tko zamijeniti – teška i dugotrajna obuka, nefleksibilno radno vrijeme i bolje prilike na tržištu rada potjerali su mlade od ovog nekoć elitnog zanimanja.

Na razini EU-a nedostaje od 700 do 1000 kontrolora leta, priznao je za Politico Frederic Deleau, potpredsjednik Međunarodne federacije kontrolora leta, prenosi Poslovni.

Mladi ne žele u to zanimanje, a većina ih odustane kad vide da će dvije do tri godine provesti na specijalističkoj obuci. Program obuke, koji provodi organizacija Eurocontrol, provodi mlade radnike kroz teoretsku nastavu, rad na simulatoru i dodatan trening na aerodromu.

Svi koji žele biti kontrolori leta moraju zadovoljiti i stroge kriterije, biti posve zdravi, s odličnom vidom i sluhom, te odličnim znanjem engleskog jezika i matematike. Dodatno, ne smiju biti stariji od 27 godina i moraju imati fakultetsku diplomu.

Da problem bude veći, na zapadu Europe golem broj kontrolora sprema se odjednom u mirovinu, a preostali radnici moraju raditi sve više i više sati, zbog čega atraktivnost radnog mjesta dodatno pada, prenosi tportal.

– Ne možemo tražiti od ljudi da rade 12 sati šest ili sedam dana u tjednu bez rizika da se dogodi neki propust – dodaje Deleau.

Ovog se ljeta naime očekuje rekordan zračni promet, a velik dio zračnog prostora europskog kontinenta je zatvoren zbog rata u Ukrajini.

Velik problem za EU su i tržišta Bliskog istoka, na kojem se izdašno plaćaju uvježbani i iskusni kontrolori te ih Katar, Saudijska Arabija i Ujedinjeni Arapski Emirati plaćaju ‘suhim zlatom’ i mame bogatim ‘paketima preseljenja’.

Trenutačno se EU nada postići napredak u tehnologiji kako bi nadzirao zračni prostor ‘na daljinu’: krenuo je pilot-program u kojem će 15 aerodroma nadzirati timovi u Litvi i Poljskoj, no ta je tehnologija tek u samim začecima.

Kako sada stvari stoje, kriteriji za ulazak u taj prestižni klub morat će se olabaviti, pri čemu bi prvi korak za buduće prijave moglo biti ukidanje obvezne fakultetske diplome – svatko sa srednjom školom možda dobije priliku da bude kontrolor leta.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.