Koju vrstu ulja koristite u svakodnevnoj prehrani?
NOVO POSKUPLJENJE: Kreće berba maslina, urod upitan – maslinovo ulje ide 10 posto gore

Uskoro kreće berba maslina. Za razliku od prošle godine, koja je bila među rekordnima, maslinari očekuju ipak nešto manji urod. Do poskupljenja će zasigurno doći, ali zasad je teško reći za koliko. I maslinarima su poskupjeli troškovi uzgoja, pa će se taj povećani trošak sigurno ukalkulirati u nove veće cijene maslinovog ulja.

Kod Rade Bobanovića u Polači masline su zdrave, ali se očekuje slabiji urod. Podbacila je oblica, sorta najviše zastupljena u Dalmaciji, ali su zato ostale sorte dobro rodile.

– Mi smo u Poljoprivrednoj zadruzi Malina i vino, partnerskoj instituciji koja ima 12 tisuća stabala, i očekujem negdje oko 30 posto manje uroda nego lani – kazao je Bobanović, piše Poslovni

Kod maslinara Ivana Birkića iz Biograda urod će ove godine na 1000 stabala biti manji za 30-ak posto u odnosu na lanjsku, rekordnu godinu. Ipak, njegov maslinik relativno je mlad, tek mu je šest godina.

– Ovogodišnji urod zavisno od sorte, bit će nekakvi prosjeci, možda za neke sorte na razini prošle godine, što znači jako dobri. Oblica je ove godine u dosta velikom padu. Međutim, sve ove druge sorte, introducirane, autohtone, uvozne, leccino, karolea, dosta su dobre, domaće sorte, levantinka jako dobra. Ove godine je bila velika najezda najprije moljca kojeg smo rješavali lovkama jer u maslinike ne uvodim ništa, nikakvu kemiju, nikakva sredstva u zaštiti osim biološka, a zatim je masline napao svrdlaš – rekao je Birkić za HRT. 

Inače, hrvatski maslinari proizvode pola potreba tržišta za maslinovim uljem. Ostatak uvozimo. S obzirom na očekivani slabiji urod, cijena ulja bit će veća nego lani, u prosjeku za 10-ak posto.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.