ZAVARAVAJUĆA PRAKSA: Evo kako vas varaju na akcijama, ali sve je po Zakonu
“Reklame se i dalje vrte, iako robe na akciji više nema jer naivčine ipak dođu”

Jedna se čitateljica Jutarnjeg lista prilično razljutila kad je prošlog tjedna pohitala u jedan trgovački centar nakon što je pročitala da od tog jutra u ponudi imaju vakuum vrećice na akciji. Dakle, akcija počela ujutro, ona u trgovinu stigla daleko prije podneva, pohitala do police s vrećicama – a kad tamo prazno. I to u dvije trgovine. 

– Jasno mi je da su akcije do isteka zaliha, ali moje je pitanje kako određuju količinu robe na akciji jer ispada da pribave košaricu proizvoda, i to je to, a reklame se i dalje vrte, iako robe na akciji više nema… I ništa zato, jer naivčine ipak dođu, nešto kupe i pomire se s time da nečeg nema. A ovi zalihu, naravno, ne planiraju obnoviti – razočarano se je javila Jutarnjem. 

Nije jedina – posljednjih dana često se javljaju potrošači s identičnim problemom – u trgovinu stignu odmah ujutro jer je oglašena akcija, ali robe na policama već nema pa se opravdano pitaju – jesu li te akcije zapravo paravan za privlačenje naivnih potrošača i postoje li neka pravila oko toga koliko je robe potrebno pustiti u prodaju po sniženoj cijeni da bi se to doista moglo zvati akcijskom prodajom? 

I može li trgovac od ukupnog asortimana neke robe cijenu sniziti tek jednom artiklu – ali to svejedno nazivati akcijom i reklamirati danima? Šokantno, ali ne i neočekivano – može, jer zakoni kojima se regulira provođenje akcijske prodaje ne propisuju koliki udio robe pri oglašavanju akcije mora biti po sniženoj cijeni. 

U Ministarstvo gospodarstva, doduše, priznaju da bi tu moglo biti elemenata zavaravajuće poslovne prakse, no upozoravaju kako o tome odlučuju inspekcija ili sud od kojih ovi prvi takve stvari zapravo ne provjeravaju. 

Inspektorat su upitali nadziru li koliki je udio robe doista na sniženju u slučajevima oglašavanja akcije, a iz ovog su tijela zaobišli konkretan odgovor potvrdivši ipak kako nema takve zakonske obveze. Pitali su ih potom i jesu li trgovci, u trenutku kad rasprodaju robu na akciji, dužni obustaviti oglašavanje akcijske prodaje, no i ovdje je odgovor zapravo maglovit. 

– Navedeno nije izrijekom propisano Zakonom, međutim, u slučaju da se oglašavanjem određenog posebnog oblika prodaje ili davanjem zbunjujućih informacija o njezinu trajanju potrošači dovode u zabludu, to može sadržavati elemente zavaravajuće poslovne prakse, koja je zabranjena i za koju su propisane prekršajne sankcije – ustvrdili su. 

Dakle, moglo bi biti zavaravanje potrošača, ali “o tom potom”. Kao što je to, uostalom i s većinom drugih potrošačkih problema.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.