Povezivanje škola iz Hrvatske, Češke i Austrije
OŠ Vladimir Bosnar Stubičke Toplice sudjeluje u hvalevrijednom projektu “Putujem, učim, istražujem“

U sklopu Javnog poziva MZO za sufinanciranje projekata rada s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama u šk. godini 2023./2024., OŠ Vladimir Bosnar Stubičke Toplice odobren je projekt “Putujem, učim, istražujem“ s ciljem poticanja cjelokupnog razvoja darovitih učenika kroz istraživanje jezika i kulture odabranih destinacija – Češke osnovne škole Josipa Ružičke u Končanici te Volksschule Geidorf Graz. Ovaj je projekt obogaćivanje već postojećeg plana i programa rada s darovitim učenicima. 

Posjet Konačnici

U odgojno-obrazovnom sustavu iznimno su vrijedne pripreme učenika na putu do cilja. Olujom ideja odlučeno je da ćemo povezati škole i zemlje oslanjajući se na književnost i lektirna djela. Nemalo je u tome odluku olakšala 150 obljetnica rođenja hrvatskog Andersena. Tako je u Konačnicu stigla Ivana Brlić-Mažuranić, a njezin Malik Tintilinić dostavio pismo Čapekovoj Marici iz “Poštarske bajke“ umjesto poštara Kolbabe. Nakon predstavljanja obiju škola, učenici su zajedno odigrali jezični (češko-hrvatski) kviz te rješavali premetaljke o najpoznatijim ličnostima, djelima i jelima iz obiju kultura – istaknula je Dubravka Coha Seničić, voditeljica projekta. 

Po završetku druženja i fine okrijepe, učenici su se uputili u Daruvar gdje su u pratnji turističkog vodiča vidjeli Julijev park i povijesne građevine – Antunovu kupelj, Centralnu blatnu kupku, dvorac Janković, najstarije stablo Ginko Biloba i druge vrijedne znamenitosti. 

Posjet Grazu

Čitanje nas je povezalo i pri posjetu Volksschule Geidorf u Grazu. Poznati lik Ivane Brlić-Mažuranić iz bajke “Šuma Striborova“, Malik Tintilinić, napisao je pismo Sadako iz romana austrijskog autora Karla Brücknera, “Sadako hoće živjeti“. Uz kreativan i zanimljiv plakat naši su učenici prezentirali austrijskim učenicima svoju školu, Stubičke Toplice, Hrvatsko zagorje i Hrvatsku na njemačkom jeziku. Da bismo trajno zabilježili ovaj susret, poklonili smo im rad učenika i učitelja naše škole – 3D instalaciju sa ždralovima, inspiriranu književnim djelom. Po završetku druženja, uputili smo se u razgledavanje grada Graza – kaže Coha Seničić. 

U pratnji turističkog vodiča učenici su vidjeli najpoznatije znamenitosti i povijesne građevine – Katedralu, Mauzolej cara Ferdinanda II., Gradsku vijećnicu, Glavni trg, umjetni otok usred rijeke Mure – Murinsel i dr. Nakon obilaska, počastili su se ručkom u tradicionalnom štajerskom restoranu ‘Drei Goldene Kugeln’.

U oba putovanja sudjelovale su novinarke školske Radijske skupine Čučeki prikupljajući informacije kroz razgovore s učiteljicama i učenicima koji govore njemačkim, češkim i hrvatskim jezikom. Te će im informacije poslužiti za stvaranje radijske emisije po završetku projekta.

Suradničko i kooperativno učenje

Ovim nam je projektom namjera primijeniti pristupe i strategije koje potiču suradničko i kooperativno učenje od drugih i s drugima, što uključuje i suradnju sa širom zajednicom kako bi se unaprijedilo i obogatilo iskustveno učenje, kao i povezivanje te primjena znanja i vještina u različitim okružjima. Projekt podrazumijeva sve oblike učenja izvan učionice, škole i mjesta kroz stručne posjete, putovanja, aktivnosti i druženja s učenicima iz drugih govornih područja (češki jezik i njemački jezik) kako bi se potaknuo cjelokupan razvoj darovitih učenika istraživanjem jezika i kulture mjesta koja će posjetiti – zaključuje voditeljica Coha Seničić. 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.