Ovih dana na naše tlo past će milijun ‘kolačića’
Sladokusci, ovi kolačići nisu za vas, ni vaše ljubimce! Evo o čemu se radi

Deseci zrakoplova s više od milijun mamaca za lisice u kojima je cjepivo lete iznad Hrvatske. U tijeku je, naime, cijepljenje lisica protiv bjesnoće, a obavlja se – iz zraka. Kolačići s cjepivom bacaju se po cijeloj zemlji s iznimkom jadranskih otoka. 

 Jedan kolačić s cjepivom izbaci se svakih 90 metara, a u jedan zrakoplov stane ih i do 10.000. U narednih osam dana na tlo cijele zemlje past će ih milijun. 

– Mamci za oralnu vakcinaciju lisica sadrže oslabljeni soj virusa bjesnoće, također u sebi sadrži i antibiotik koji se doživotno odlaže u kostima i zubima lisica i on služi kao biljeg kako bi dokazali je li lisica pojela mamac – objasnila je za Danas.hr Ivana Lojkić, voditeljica Nacionalnog referentnog laboratorija za bjesnoću pri Veterinarskom institutu. 

Cilj je lisice učiniti imunima za bjesnoću u doba parenja. Mamci koji se izbacuju iz zrakoplova su najučinkovitiji. Pronađe li tko mamac, iako je bezopasan za ljude, ne smije se dirati.  

– Ne smije se pomicati sa svoje prvotne lokacije. Ako ga građani zateknu na dvorištu, onda apeliramo na to da se on uz primjenu plastičnih granica premjesti izvan granica dvorišta – kazala je za Tihana Miškić, voditeljica Odjela za krizno planiranje, biosigurnost i procjenu rizika. 

Također, Miškić apelira na građane da u ovom razdoblju paze na svoje kućne ljubimce i da ih drže pod nadzorom u idućih 30 dana. 

– Učinite to da bi se na što veću mjeru smanjila mogućnost kontakta pasa s ovim mamcem – rekla je. 

 Inače, posljednji slučaj bjesnoće lisice u Hrvatskoj zabilježen je prije 10 godina.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.