Evo kolike će biti kazne
NE SMATRA SE ZIMSKOM OPREMOM: Nijemci za ovu gumu uveli paprene kazne. Hrvati je koriste

Od 1. listopada u Njemačkoj su se promijenili propisi za zimske gume, a odnosit će se na sve ceste tijekom zimskih uvjeta vožnje, prenosi net.hr. Naime, samo gume koje nose ‘Alpine symbol’ (planina s tri vrha i pahuljicom) bit će priznate kao zimske gume. Gume koje nose samo simbol M+S (Mud + Snow ili poznate univerzalke) od prvog dana listopada više nemaju status zimskih guma i vožnja s takvim gumama će se kažnjavati. Ako imate gume koje nose isključivo oznaku M+S, a nemaju i simbol Alpine, one se ne smiju stavljati za nadolazeću zimsku sezonu u Njemačkoj, piše Fenix. Kazna za korištenje (samo) M+S guma je 60 eura, u slučaju prometne nesreće, taj iznos se povećava sve do 120 eura.

Opasnost od vožnje na ljetnim gumama tijekom zime vrlo je velika, a njihova upotreba u zimskim uvjetima odnijela je i brojne ljudske živote. Kod nas su M+S i dalje standard za zimske gume, a ni one nisu isključiva propisana obveza!

– M+S nisu zimske gume. To su, zapravo “polu-zimske gume”. To stalno i sustavno godinama javno ističem i ponavljam. Nitko me nije slušao. I policiji sam u više navrata govorio koliko je to važno i sada je došla potvrda za to. Svi trebaju znati da se u prometu gine jedanput, dovoljno je jedanput, s neodgovarajućim gumama, naletjeti na sklisku dionicu. Nažalost, kod nas je stanje znatno gore nego u Njemačkoj i većini zemalja EU-a. Oni su do sada za zimske gume priznavali M+S, koje su zimi deset puta sigurnije od ljetnih s utorom od 4 mm, što mi, s lancima u prtljažniku (kakvog li apsurda?!), još uvijek priznajemo kao zakonsku zamjenu za zimske gume – naglašava naš prometni stručnjak Željko Marušić.

– Definicija da se zimskom opremom smatraju zimske gume i, alternativno, ljetne gume s dubinom profila minimalno 4 milimetra, uz uvjet da su lanci u prtljažniku, apsurdna je, krajnje neodgovorna i opasna. To govorim i pišem godinama, no, kad se malo bolje analizira, to je i najveći tehnički apsurd u povijesti našeg cestovnog prometa uopće i ukazuje na manjkavost naše službene ‘prometne struke’, koja to odobrava i potiče. Naime, u zimskim se uvjetima prvenstveno suočavamo s problemom sigurnosti, to je primaran problem, a tek potom s učinkovitošću prometa, odnosno da vozila svladavaju zimske uvjete. Klasični zimski uvjeti, s puno snijega na cesti u pravilu nisu problem sigurnosti, brzine su male, može stradati lim, doći do lakših ozljeda. Kad je posljednji put netko poginuo na snijegu? Opasno je, pogibeljno u prometu pri niskim temperaturama i riziku poledice, tada zimske gume prave veliku spasonosnu razliku. Mnogi ne znaju da ljetne gume gube sposobnost prianjanja već pri temperaturama nižim od +7 Celzijevih stupnjeva”. M+S gume gube sposobnost prianjanja ispod ništice, a takvi su uvjeti zimi česti, posebice noću i rano ujutro, kad su uvjeti vožnje pogoršani i lošom vidljivošću – naglašava prometni stručnjak upozorenja koja je više puta naglašavao na Autoportalu.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.