Predobro da bi bilo istinito ili?
Evo u kakvom su stanju uvozni rabljeni automobili i zbog čega padaju na tehničkom

Kupovina rabljenog automobila u Hrvatskoj postala je uobičajena praksa, a sve više građana odlučuje se za vozila uvezena iz drugih europskih zemalja, piše Večernji list.

No, koliko su ti automobili stvarno dobra kupnja? Iako automobili mogu trajati dugi niz godina, njihova trajnost ovisi o načinu korištenja i održavanja. Stoga je puno važnije u kakvom su stanju rabljeni automobili koji dolaze na hrvatske ceste, a ne samo njihova starost ili marka. 

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, od 89.618 rabljenih automobila koji su prošli tehnički pregled kako bi se registrirali u našoj zemlji prošle godine, čak 8,14 posto vozila, odnosno 7295 automobila, nije prošlo prvi tehnički pregled zbog kvarova koji su nespojivi sa sigurnim sudjelovanjem u prometu. Ovo ukazuje na to da mnogi rabljeni automobili na našem tržištu mogu biti isluženi i nisu u dobrom stanju, a što je još alarmantnije, za mnoge od njih vlasnici nisu ni bili svjesni ozbiljnosti problema.

Koji su najčešći problemi na rabljenim automobilima?

Naime, čak 9,98 posto vozila, ili 8943 automobila, koji su prošli tehnički pregled na prvi put, imali su manje nedostatke koji su trebali biti popravljeni do sljedećeg pregleda. Najčešći problemi uključuju greške u sustavu kočenja, osovinama, kotačima, pneumaticima, ovjesu, kao i samonosivoj karoseriji i šasiji. Također, evidentirani su problemi sa svjetlima, brisačima, motorima i drugim uređajima.

Na čak 4350 vozila koja su prošla pregled, ali uz napomenu o potrebnim popravcima, uočeni su problemi na kočionom sustavu. Ostali česti problemi bili su vezani za osovine, kotače, ovjes i pneumaticima, a 2492 vozila imala su greške u tim sustavima. Također, više od tisuću vozila imalo je problem s korozijom na dijelovima karoserije, dok su na 608 automobila uočeni problemi s brtvljenjem donjeg dijela motora.

Oprez pri kupnji rabljenih automobila 

Također, prilikom kupnje rabljenog automobila, mnogi vozači naišli su na probleme s opremom vozila. Na primjer, 626 automobila nisu imali ispravnu kutiju prve pomoći, dok 507 automobila nije imalo rezervne žarulje. Dodatno, 464 automobila nisu imali reflektirajući prsluk, što je obavezna oprema. 

Za vozače koji su morali ispraviti kvarove na vozilima koja nisu prošla tehnički pregled, najveći problemi odnosili su se na kočnice (1931 vozilo), osovine i ovjes (2304 vozila), te svjetla i žmigavce (2185 vozila). Kvarovi na motoru i električnim uređajima također su bili česti, a određeni automobili su imali i ozbiljne greške na prijenosnom mehanizmu i šasiji.

Pazite na kvalitetu prilikom kupnje rabljenog automobila 

Iako kupovina rabljenog automobila može biti isplativa, važno je provesti temeljitu provjeru stanja vozila prije kupnje. Mnogi automobili koji dolaze iz drugih europskih zemalja nisu u idealnom stanju i mogu imati ozbiljne tehničke probleme koji utječu na sigurnost.

Stoga, prilikom odabira rabljenog vozila, savjetuje se kupnja automobila koji je redovito održavan, te provjera stanja kroz tehnički pregled ili posjet pouzdanim servisima. Tako možete osigurati sigurnost sebe i drugih sudionika u prometu, ali i dugoročnu isplativost vaše kupnje.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.