Mlijeko i mliječni proizvodi tradicionalno su neizostavan dio prehrane u hrvatskim kućanstvima.
Da bi razumjeli trenutačne navike potrošača, JaTRGOVAC magazin i agencija Hendal proveli su novo istraživanje o konzumaciji ovih proizvoda, a dobivene rezultate usporedili smo s podacima iz 2022. i 2019. godine kako bismo utvrdili postoje li promjene i u kojem smjeru se kreće trend potrošnje, prenosi Regionali tjednik.
Dvije trećine hrvatskih građana konzumira mlijeko i to se ne mijenja kroz godine. I dok je 2019. i 2022. bilo 67 posto konzumenata, sada je to za nijansu smanjeno na 66 posto.
Da mlijeko konzumiraju samo uz kavu navodi 19 posto ispitanika, dok ih je u 2022. bilo 21 posto a 2019. nešto većih 23 posto. Pritom bilježimo porast broja nekonzumenata i to za 2 postotna boda pri svakom istraživanju – od 10 posto 2019. preko 12 posto u 2022. do 14 posto u 2025. godini.
I dok je broj konzumenata postojan, udio svakodnevnih konzumenata je u padu pa je tako kronološki gledano u ova tri vala istraživanja došlo do pada sa 64 posto na 59 posto i sada na 55 posto onih koji svaki dan konzumiraju mlijeko. S druge strane, rastao je broj onih koji konzumiraju mlijeko nekoliko puta tjedno s 26 posto na 30 posto i sada na 31 posto, a rastući trend kroz tri vala imao je i broj konzumenata koji mlijeko konzumiraju nekoliko puta mjesečno s devet posto na 10 posto te na 13 posto u 2025. godini.
Nikakvih bitnih promjena nema niti kod stava oko toga smatraju li građani mlijeko zdravom namirnicom. Dvije trećine građana smatra ga zdravim.
Osim mlijeka, od ostalih mliječnih proizvoda najviše se konzumira sir koji u 2025. godini jede 88 posto građana, a slijede jogurt s 85 posto i sladoled s 81 posto.
								
															

								



								

