Povratak fizičkih tipki
Konačno odzvonilo ekranima u automobilima?!

Nakon godina dominacije digitalnih zaslona i dodirnih komandi, automobilsku industriju zahvaća novi (ili bolje rečeno – stari) trend. Proizvođači sve češće odbacuju ekrane u korist klasičnih, fizičkih tipki, vraćajući se jednostavnijim, sigurnijim i vozačima prirodnijim rješenjima. Pitanje koje se nameće: je li konačno došao kraj ekranima u automobilima?

Povratak korijenima

Trend digitalizacije kabine, koji je kulminirao minimalističkim interijerima poput onog u Tesli Model 3, suočava se s rastućim kritikama – kako struke, tako i vozača. Najveća zamjerka odnosi se na sigurnost. Naime, korištenje dodirnih ekrana tijekom vožnje često zahtijeva previše pažnje, odvlačeći pogled s ceste i povećavajući rizik od nesreće. Upravo zato sve više proizvođača preispituje pristup.

Posljednji u nizu koji se odlučio na povratak fizičkim kontrolama je francuski Alpine. U razgovoru za Autocar, šef dizajna Antony Villain najavio je kako će novi modeli, počevši s nadolazećom generacijom sportaša A110, dati prednost intuitivnim, fizičkim komandama.

– U sportskom automobilu, komande moraju biti instinktivne. To vrijedi i za svakodnevne aute – svaka sekunda provedena u meniju infotainment sustava može biti opasna – rekao je Villain, ističući da vozačko iskustvo ne smije biti narušeno traženjem opcija po ekranima, prenosi Index.

Sve više proizvođača prati primjer

Alpine nije jedini. Popis proizvođača koji se okreću klasičnim komandama svakim danom je sve duži:

Ferrari: Talijanski proizvođač je kod novog modela Amalfi napustio dodirne tipke na volanu i vratio se fizičkim gumbima. Novi volan s analognim komandama moći će se naknadno ugraditi i u starije modele poput Rome.

Hyundai: SangYup Lee, šef dizajna za Hyundai i Genesis, naglašava da će fizičke kontrole ostati za ključne funkcije poput klime i zvuka. Iako postoje nesuglasice unutar tvrtke, vjeruje se da će njegov stav prevladati.

Volkswagen: Nakon brojnih kritika na račun složenih i nelogičnih dodirnih sučelja, VW radi veliki zaokret. Novi koncept ID.2all najavio je povratak klasičnom kotačiću za glasnoću, a fizičke tipke će se naći i u serijskim modelima, uključujući i novi Tiguan.

Nova filozofija dizajna

Ovaj preokret nije samo stvar nostalgije, već promjene u filozofiji dizajna. Automobili više nisu samo gadgeti na kotačima – proizvođači ponovno otkrivaju važnost ergonomije i sigurnosti. Premda zasloni i dalje imaju svoju ulogu, postaje jasno da ne mogu zamijeniti sve funkcije, barem ne bez kompromisa.

Je li ovo kraj ekranima u automobilima? Vjerojatno ne – ali definitivno je kraj njihove apsolutne dominacije. Kako industrija sazrijeva i osluškuje potrebe vozača, sve je jasnije da balans između digitalnog i analognog nije samo poželjan, već i nužan. Povratak fizičkih tipki ne znači korak unatrag, već pametan iskorak prema sigurnijoj, intuitivnijoj vožnji.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.