U Njemačkoj trenutačno posluje oko 1500 pivovara, no mnoge od njih suočavaju se s egzistencijalnom krizom. Njemački savez pivara (Deutscher Brauer-Bund) upozorava da bi se bez hitne pomoći broj malih pivovara mogao značajno smanjiti, prenosi Fenix magazin.
Među brojnim razlozima su stalni rast proizvodnih troškova, pad potrošnje piva te pritisak niskih cijena na tržištu.
Prema analizi konzultantske tvrtke Roland Berger, od 2020. godine proizvodni troškovi u industriji rastu i do šest posto godišnje, dok se maloprodajne cijene ne mogu proporcionalno povećati. Taj nerazmjer posebno pogađa male i srednje pivovare, od kojih su mnoge obiteljske i s dugom tradicijom.
– Sve više obiteljskih tvrtki mora zatvarati vrata, neke nakon nekoliko stoljeća postojanja – izjavio je Holger Eichele, direktor Njemačkog saveza pivara, za list Bild.
Osim visokih troškova za sirovine, energiju i radnu snagu, zabrinjavajući je i pad konzumacije piva, u posljednjih 31 godinu prosječna potrošnja piva u Njemačkoj pala je za čak 35 posto. U sektoru ugostiteljstva prodaja je u prvim mjesecima ove godine pala za više od devet posto u odnosu na prethodnu godinu.
Čak i velike pivovare poput Veltinsa osjećaju sve veći pritisak. Glasnogovornik tvrtke, Ulrich Biene, navodi kako potrošači pivo kupuju isključivo kada je na akciji, kao u vremenima njemačke marke.
– Nigdje u Europi pivo nije toliko jeftino kao u Njemačkoj – dodaje Biene.
Velike pivovare najavile su povećanje cijena, ali pivo će i dalje ostati relativno jeftino u usporedbi s ostatkom Europe. Njemački savez pivara poziva vladu na hitnu reakciju – traže smanjenje PDV-a, osobito u ugostiteljstvu, kako bi se podržala industrija i spriječio kolaps brojnih pivovara.









