Grad Zabok danas su posjetili zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević i zagrebački župan Stjepan Kožić. Ugostila ih je zabočka gradonačelnica Valentina Đurek, a pridružio im se i župan Željko Kolar.
Gradonačelnici Đurek i Tomašević te župani Kolar i Kožić održali su radni sastanak na temu integriranog prijevoza koji bi povezivao dvije susjedne županije, Krapinsko – zagorsku i Zagrebačku, uključujući i Grad Zagreb.
Integrirani prijevoz
Župan Kolar prezentirao je što je konkretno dogovoreno na održanom sastanku.
– Dogovorili smo sastanak s potpredsjednikom Vlade i ministrom prometa Olegom Butkovićem koji će se održati 29. srpnja u Zagrebu. Mi ćemo doći s konkretnim zahtjevima oko nastavka projekta čiji je krajnji cilj uvođenje jedne karte za putnike koja bi vrijedila za područje cijele Zagrebačke i Krapinsko – zagorske županije, a neovisno o kakvoj vrsti prijevoza se radi – autobus, tramvaj ili vlak. Od toga nećemo odustati i smatramo da je upravo sada pravo vrijeme za realizaciju tog projekta – pojasnio je Kolar.

Zagrebački župan Stjepan Kožić dodao je da na projektu integriranog prijevoza Krapinsko – zagorska i Zagrebačka županije te Grad Zagreb, rade već dugi niz godina kroz zajedničku tvrtku dviju županija i Grada Zagreba, IPZP.
– Vrijeme je da ovaj projekt širimo dalje. Krapinsko – zagorska i Zagrebačka županija te Grad Zagreb žele biti bolje povezani kroz jedinstvenu kartu, a sve s ciljem da se smanje gužve i povoljnije utječe na klimatske promjene. Bez dogovorenog sastanka s ministrom Butkovićem ovaj projekt bi dalje teško mogao funkcionirati i drago mi je da je pristao na sastanak. Nadam se da će sastanak donijeti određene rezultate koji će za sve partnere u projektu biti jasno vidljivi – kazao je župan Kožić.

I zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević dao je osvrt ne temu sastanka.
– Vrijeme je za sljedeći korak, prije svega nova infrastrukturna ulaganja, posebice u željeznicu na području obje županije i Grada Zagreba. Jedino kroz bolju željeznicu možemo imati bolji međugradski prijevoz i time smanjiti broj automobila koji se koriste pri dnevnim migracijama. Također, bitna nam je ta jedinstvena tarifna unija, odnosno da ljudi s područja Krapinsko – zagorske i Zagrebačke županije te Grada Zagreba kupe jednu kartu koja vrijedi za sve tri županije, da vozni redovi ZET-a, HŽ-a i privatnih autobusnih prijevoznika budu sinkronizirani u unutar, ali i u međužupanijskom prijevozu. To nam je idući cilj jer jedino tako možemo potaknuti veće korištenje javnog prijevoza, a time i smanjiti gužve – istaknuo je zagrebački gradonačelnik.

ITU mehanizam
Nakon sastanka, gradonačelnica Đurek obišla je s gostima Centar urbane kulture ‘Regenerator’, koji je dijelom financiran upravo iz ITU mehanizma Grada Zagreba. Đurek je naglasila da se projekti poput ‘Regeneratora’ i Biciklističke staze ‘BRZO’ ne bi mogli realizirati da nije bio ITU mehanizma i Urbane aglomeracije Zagreb.
– Mi smo uspjeli izgraditi ovaj Centar urbane kulture i biciklističku stazu koja je jedna od boljih u ovom dijelu Hrvatske jer spaja dva grada – Zabok i Oroslavje. To je ujedno i svojevrsna poveznica ovog sastanka po pitanju integriranog prijevoza. Što se tiče samog Centra ‘Regenerator’, on je spomenik zabočkoj i zagorskoj tekstilnoj industriji, spomenik svim onim ljudima koji su svojim rukama omogućili da Zabok danas bude ovakav kakav je, a ono što ga dodatno ističe je činjenica da je interijer opremljen namještajem ili detaljima tvrtki koje sjedišta imaju na području Zaboka ili okolice – navela je Đurek te izrazila nadu da će biti još prilika da se Zabok javi na neki od natječaja iz ITU mehanizma.

Nakon obilaska prostora ‘Regeneratora’, Tomašević je istaknuo da je ponosan na to kakav je prostor Grad Zabok ovime dobio.
– Cijeli je kompleks impresivan i pohvalno je da je prostor namijenjen pojedincima i udrugama koje djeluju na području kulture. Sretni smo što ITU program ide dalje, kroz njega će se jednim dijelom financirati spomenuti Znanstveno edukacijsko-zabavni centar (ZEZ) u Donjoj Stubici, drugi kapitalni projekt nam je u Novim Dvorima, a treći nam je ‘Paromlin’ u Zagrebu. Doznao sam da već postoji i suradnja između ‘Paromlina’ i ‘Regeneratora’, odnosno, kolege iz ‘Regeneratora’ su nam preporučili kako da dizajniramo prostore u ‘Paromlinu’ koji će postati društveno-kulturno-obrazovni centar, i to mi je jako drago – rekao je Tomašević.
I župan Kolar je zahvalio gradonačelniku Tomaševiću što je proširio ITU mehanizam na područje Krapinsko – zagorske županije, a kroz koji su se na našem području realizirali, ili su u tijeku, mnogi važni projekti.
– Centar urbane kulture ‘Regenerator’ u Zaboku jedan je od najboljih primjera što je moguće postići uz ITU mehanizam. Grad Zabok je u 8. kategoriji po razvijenosti i ne može se javiti na gotovo niti jedan natječaj, no zahvaljujući ITU mehanizmu, Zabok sada ima reprezentativan Centar urbane kulture. Tu moramo spomenuti i naš ZEZ u Donjoj Stubici koji se također dijelom financira preko ITU mehanizma. Također, bitno je istaknuti i da su neki naši gradovi i općine mogli aplicirati na ITU mehanizam – zaključio je Kolar.








