Opreza nikad dosta
Kriminalci ovim trikovima varaju vozače na parkingu – evo kako se zaštititi

Iz dana u dan kriminalci otkrivaju nove načine prijevara. Jedan od najpopularnijih načina vezan je za QR kodove koji dolaskom pametnih telefona postaju sve češći način plaćanja.

Jednostavnost korištenja, koja se sastoji od čitanja QR koda kamerom za pristup poveznici koja vas vodi do određene usluge (poput plaćanja parkiranja) dovela je do toga da se ova tehnologija koristi na sve više mjesta. Upravo to povjerenje klijenata kibernetički kriminalci iskorištavaju kako bi iskoristili svoje žrtve, uz učinkovitu i vrlo jednostavnu tehniku.

Dovoljno je napraviti lažni kod kojeg kriminalci onda zalijepe preko pravog, na mjesto gdje nitko ne bi posumnjao. Tako žrtva očitava QR mobitelom, pristupa linku koji se pojavi i on je vodi na lažnu web stranicu, koja kopira pravu, pa korisnik i dalje ne primjećuje ništa čudno. Kada se od vas traže vaši podaci, koji mogu biti ugroženi jednako kao i pristup vašem bankovnom računu, vi ih unosite ne znajući da ih predajete hakerima.

Riječ je o sustavu koji se može koristiti u svim situacijama, no upravo su u onima vezanim uz automobile kriminalci pronašli savršenu priliku. Kada vozač parkira automobil na naplatnom mjestu i priđe da pročita kod za plaćanje, naljepnica ima lažni QR kod koji ga vodi na web stranicu na kojoj se mogu ukrasti podaci. Isti se način koristi na javnim punjačima za električne automobile ili pri plaćanju na automatiziranim benzinskim postajama.

Ako pomislite da ste nasjeli na prijevaru, trebali biste odmah djelovati: blokirajte kreditnu karticu, prijavite slučaj policiji, provjerite bankovne transakcije, provjerite QR kod rukama, a ako se može odlijepiti – riječ je o prijevari.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.