Novo istraživanje otkrilo
Trgovcima prihodi porasli 8,8 posto – Konzum i dalje najveći, evo tko je u top 10

Prihodi maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj nastavili su rasti, a prema najnovijem istraživanju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), u 2024. godini najveći trgovci ostvarili su ukupne prihode od 8,41 milijardu eura, što predstavlja nominalni rast od 8,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, piše Večernji list.  

U 2023. ti su prihodi iznosili 7,73 milijarde eura, što znači da su trgovci u godinu dana uprihodili 679 milijuna eura više. 

U izvješću se navodi kako je broj analiziranih trgovaca pao sa 44 na 41 zbog akvizicija — Studenac je preuzeo La-Vor Trade i Decentiu, dok je TP Varaždin postao dio NTL-a. Unatoč tome, broj prodajnih mjesta porastao je za 126, na ukupno 5266 trgovina diljem zemlje. 

Top 10 trgovaca u Hrvatskoj za 2024. 

Na vrhu ljestvice i dalje je Konzum plus, zadržavši poziciju najvećeg maloprodajnog trgovca mješovitom robom. Slijede Lidl, Plodine, Spar, Kaufland, Studenac, Tommy, KTC, NTL i Trgovina Krk

Prema podacima AZTN-a, Konzum plus zabilježio je najveći nominalni rast prihoda, uz blagi pad tržišnog udjela koji je i dalje u rasponu između 20 i 30 posto. Ima 636 prodajnih mjesta. 

Studenac, koji prednjači po broju trgovina (čak 1411), također je ostvario snažan rast, preko 100 milijuna eura više prihoda nego lani. Sličan rezultat bilježi i Konzum, dok su Lidl, Plodine, Spar i Kaufland rasli između 50 i 100 milijuna eura. NTL, Tommy, Eurospin i KTC ostvarili su povećanje između 20 i 50 milijuna eura. 

Rast i među regionalnim trgovcima 

Među regionalnim igračima koji su zabilježili osjetniji rast prihoda su Boso (10–20 milijuna eura), te Ribola, Djelo Vodice, Trgovina Krk, Bakmaz, NewMIP i Slavonija Bošković (5–10 milijuna eura). 

Tržišni udjeli i tipovi trgovina 

Konzumov tržišni udio iznosio je između 20 i 30 posto, dok su članice Schwarz grupe — Lidl i Kaufland — zajedno držale jednak tržišni udio. Ipak, i jedni i drugi bilježe blagi pad tržišnog udjela. 

S druge strane, Studenac i NTL ostvarili su najveći porast tržišnog udjela među prvih deset, a rast su ostvarili i Plodine te KTC. 

Najveći prihod u maloprodaji ostvaren je u supermarketima, koji su generirali 4,4 milijarde eura, što je 52,3 posto ukupnog prometa. Slijede hipermarketi s 1,66 milijardi eura (19,7 posto) te samoposluživanja s 1,62 milijarde eura. Male prodavaonice ostvarile su promet od 731 milijun eura. 

Marže: Najveće na pekarskim i slatkim proizvodima 

Istraživanje AZTN-a otkriva da su prosječne bruto marže u 2024. najviše bile kod pekarskih i konditorskih proizvoda, a potom kod svježeg voća i povrća. 

Uspoređujući s 2023., u šest od osam kategorija roba zabilježeno je blago povećanje prosječnih bruto marži — u segmentima mesa, pekarskih proizvoda, mliječnih proizvoda, bezalkoholnih pića, slatkiša i osnovnih prehrambenih proizvoda. Neznatno smanjenje zabilježeno je kod mesa peradi i jaja te svježeg voća i povrća. 

Hrvatski maloprodajni sektor i dalje bilježi stabilan rast, uz konsolidaciju među igračima i povećanje broja prodajnih mjesta. Konzum i dalje prednjači, no sve izraženiji utjecaj imaju i regionalni lanci te brzorastući trgovci poput Studenca i NTL-a. 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.