Službene brojke otkrivaju
Maloprodajne marže: Na ovim kategorijama proizvoda trgovci ostvaruju najveću dobit

Prema najnovijem istraživanju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), prosječne bruto marže u trgovinama nastavile su rasti u gotovo svim kategorijama prehrambenih proizvoda. I dok građani svakodnevno osjećaju posljedice inflacije i sve viših cijena osnovnih životnih namirnica, trgovci ostvaruju sve veću zaradu, posebno u kategorijama koje čine temelj potrošačke košarice.

Najveće bruto marže zabilježene su u kategoriji pekarskih proizvoda, gdje su trgovci prošle godine u prosjeku zarađivali čak 37,9 posto na kruhu i pecivima, što je blagi porast u odnosu na godinu prije kada je marža iznosila 37,2 posto. Iza kruha, trgovci najviše zarađuju na konditorskim proizvodima, poput čokolada, keksa i bombona, gdje je prosječna marža porasla na 32,2 posto. Treća najprofitabilnija kategorija je svježe voće i povrće, s prosječnom bruto maržom od 29,8 posto.

Iako se čini da su upravo ove osnovne namirnice svakodnevne potrebe najskuplje za potrošače, trgovci i dalje na njima ostvaruju najveću dobit. Tako se i na osnovnim prehrambenim proizvodima poput brašna, šećera i riže bilježi visoka prosječna marža od 27,2 posto, dok su bezalkoholna pića i voda na razini od 26,3 posto. Kada je riječ o mesu i mesnim prerađevinama, prosječna marža iznosila je 24,3 posto, dok je kod mesa peradi i jaja bila nešto niža – 23,5 posto. Mlijeko i mliječni proizvodi, iako predstavljaju osnovnu životnu potrebu, nosili su trgovcima maržu od 22,2 posto.

Istraživanje također otkriva da je u šest od osam analiziranih kategorija zabilježen rast prosječnih bruto marži u odnosu na prethodnu godinu. Povećanja su zabilježena kod mesa i mesnih prerađevina, pekarskih proizvoda, mlijeka i mliječnih proizvoda, bezalkoholnih pića i vode, konditorskih proizvoda te osnovnih prehrambenih artikala kao što su brašno, šećer i riža.

Iako trgovci često ističu kako rast marži ne znači automatski i veću zaradu jer dio odlazi na pokrivanje troškova poslovanja, činjenica je da su potrošači ti koji snose teret viših cijena. Posebno zabrinjava što su upravo najosnovniji prehrambeni proizvodi – kruh, mlijeko, brašno, voće i voda – među onima na kojima se ostvaruju najviše marže.

Ako ste se pitali gdje najviše gubite novac prilikom svakodnevne kupovine, odgovor je jasan – trgovci nas najviše ‘gule’ na proizvodima koje najčešće kupujemo: kruhu, čokoladi, voću i vodi. Unatoč smirivanju inflacije, marže rastu, a potrošači to itekako osjećaju na svojim računima.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.