Cijene popravaka automobila u Njemačkoj dramatično su porasle u posljednjih nekoliko godina, pokazuju najnoviji podaci Saveznog udruženja njemačke osiguravateljske industrije (GDV), prenosi Fenix magazin.
Prema analizi objavljenoj 2024. godine, troškovi rada u auto-servisima rastu znatno brže od stope inflacije, a glavni uzroci su poskupljenja rezervnih dijelova i porast satnica za radnike.
Koliko košta sat rada u auto-servisu?
Prema podacima koje je GDV prikupio u suradnji sa stručnom organizacijom Dekra, prosječna satnica za radove na mehanici, elektrici i karoseriji iznosila je 202 eura u 2024. godini. Lakirerski radovi još su skuplji – prosječna cijena po satu iznosi čak 220 eura. Usporedbe radi, to je povećanje od gotovo osam posto u odnosu na 2023. godinu.
Cijene popravka automobila rastu brže od inflacije
Od 2017. do 2024. godine, indeks potrošačkih cijena u Njemačkoj porastao je za oko 24 posto, dok su troškovi rada u auto-radionicama skočili za čak 50 posto. GDV ističe da je taj trend zabrinjavajući, jer utječe na ukupne troškove održavanja vozila za vozače, ali i na poslovanje osiguravajućih društava.
– Troškovi u radionicama rastu znatno brže od općeg porasta cijena – navodi se u izvještaju GDV-a.
Više cijene za osiguravatelje i vozače
Prosječna šteta na putničkom vozilu, u kontekstu auto-odgovornosti, dosegla je 4250 eura u 2024. godini. To je povećanje od sedam posto u odnosu na godinu ranije, te čak 60 posto više nego 2017. godine.
Osim rasta satnica, neprestano poskupljenje zamjenskih dijelova dodatno opterećuje budžete kako osiguravatelja, tako i samih vozača. Kao odgovor na to, mnoga osiguravajuća društva su u protekle dvije godine povećala cijene svojih premija.
Sve više vozača u suočava se s visokim troškovima redovnog i izvanrednog održavanja vozila. Cijene usluga u auto-radionicama nastavljaju rasti, a stručnjaci ne predviđaju skoro smanjenje troškova. Ako planirate servisirati vozilo, pripremite se na visoke cijene, posebno za kompleksnije popravke ili lakirerske radove.









