Unatoč općem trendu pada rezultata na ovogodišnjim Nacionalnim ispitima, među gradovima koji su se istaknuli znanjem, posebno se izdvaja Krapina. Učenici osmih razreda iz rodnog grada Ljudevita Gaja pokazali su iznadprosječne rezultate u čak nekoliko ključnih predmeta, i time zaslužili titulu jednog od najuspješnijih gradova na ovom svojevrsnom “semoforu znanja” u hrvatskom obrazovanju, piše Net.hr.
Najbolji u hrvatskom jeziku
Osmaši iz Krapine postigli su najbolji rezultat u Hrvatskoj iz hrvatskog jezika, ostavivši iza sebe i metropolu – Zagreb, kao i Dubrovnik. S obzirom na kulturno-povijesnu baštinu grada, ovakav rezultat ima i simboličnu težinu. Krapina, kao grad hrvatskog narodnog preporoda, očito njeguje snažnu jezičnu pismenost i povezanost s materinskim jezikom – što su ovi rezultati samo potvrdili.
Među najboljima i u matematici i engleskom
No, nije samo hrvatski jezik područje u kojem su briljirali. U matematici, jednom od najzahtjevnijih predmeta, učenici iz Krapine dijele visoko drugo mjesto s Makarskom, tik uz bok velikim urbanim središtima poput Zagreba i Splita.
Kada je riječ o engleskom jeziku, koji je ove godine čak 231 učenik u Hrvatskoj riješio bez greške, Krapina ponovno zauzima vrh ljestvice – ispred čak i Čakovca i Rijeke.
U vrhu i u prirodnim znanostima
Iznenađujuće ili ne, Krapina se istaknula i u prirodoslovnim predmetima. U biologiji, uz bok najboljima iz Makarske i Varaždina, osmaši iz Krapine pokazali su visok stupanj razumijevanja prirodnog svijeta. Također su zauzeli drugo mjesto u kemiji, odmah iza Makarske, dok su u fizici također među tri najbolja grada, rame uz rame s Dubrovnikom.
Uz to, i u povijesti i geografiji, Krapina se svrstala među tri vodeća grada – zajedno s Makarskom i Dubrovnikom – što svjedoči o širokoj obrazovnoj kvaliteti, a ne samo o specijalizaciji u određenom području.
Sustavan rad i predanost
Ovakvi rezultati ne dolaze slučajno. Jasno je da se iza uspjeha učenika krije predan rad nastavnika, podrška roditelja i motiviranost samih učenika.
U kontekstu opće zabrinutosti za stanje obrazovanja, Krapina služi kao pozitivan primjer da se i u manjim sredinama, sustavnim i predanim radom, može dosegnuti razina izvrsnosti.
Nacionalni ispiti, premda pokazuju “rupe u znanju” na nacionalnoj razini, u slučaju Krapine otkrivaju – visoke standarde.









