Zašto se mladi sve manje javljaju na telefonske pozive?
Telefobija – Strah od javljanja na telefon i kako ga prevladati

Zvoni telefon, ali nitko se ne javlja. Sve više ljudi pati od telefobije, odnosno straha od javljanja na telefonske pozive. Ovaj moderni fenomen posebno pogađa mlade, koji radije biraju komunikaciju putem poruka nego razgovor uživo ili putem telefona, piše Danas.hr.

Mnogi koji se bore sa strahom od javljanja na telefon kažu da ih pozivi iznenade i izazivaju osjećaj nelagode, osobito ako je broj nepoznat. Panika i anksioznost često ih sprječavaju da se jave, pa radije ignoriraju zvono i šalju poruku kao zamjenu.

Psiholozi objašnjavaju da je glavni uzrok ovog problema anksioznost zbog telefonskih poziva. Za razliku od pisane komunikacije koja je asinkrona i omogućava kontrolu vremena i sadržaja, telefonski razgovor zahtijeva trenutnu reakciju i emocionalnu prisutnost. Ova prisutnost i nemogućnost kasnije ispravke često izazivaju stres i nelagodu kod osoba koje pate od telefobije.

Statistički podaci potvrđuju da gotovo polovina korisnika mobilnih telefona vrlo rijetko koristi tradicionalne pozive, a poruke i online komunikacija postale su dominantan oblik međuljudske komunikacije. Premda većina ljudi svakodnevno koristi e-mail i chat aplikacije, tek oko 70 posto ih koristi telefonske ili video pozive.

Čak i profesionalci poput influencera preferiraju poslovnu komunikaciju putem maila i poruka jer izbjegavaju stres i neizvjesnost koje donosi telefonski poziv. Mnogi smatraju da su poruke praktičnije jer omogućuju odgovaranje u vlastitom tempu, bez pritiska trenutnog odgovora.

No, iskusniji korisnici upozoravaju da su telefonski razgovori i razgovori uživo nezamjenjivi jer pružaju spontanost i bolju povezanost između sugovornika. Psiholozi ističu da redovito javljanje na pozive pomaže u razvoju komunikacijskih vještina, spontanosti i brzine razmišljanja.

Ako se pitate zašto se ne javljate na pozive ili poznajete nekoga tko izbjegava telefonske razgovore, moguće je da se radi o telefobiji – strahu koji se može prevladati. Stoga, sljedeći put kad telefon zazvoni, pokušajte se javiti i reći “halo“ – to može biti prvi korak prema boljoj komunikaciji i manje anksioznosti.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.