Na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu danas je započela jubilarna 10. Međunarodna znanstvena konferencija CRODMA 2025, u organizaciji Hrvatske udruge za direktni i interaktivni marketing (CRODMA) u suradnji s Fakultetom organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu i drugim akademskim partnerima. Konferencija se tradicionalno održava u Varaždinu te okuplja istraživače i stručnjake iz područja marketinga, informatike i digitalne transformacije.
Program konferencije obuhvaća teme poput digitalnog marketinga, big data marketinga, umjetne inteligencije u marketingu i dr. Prihvaćeni radovi su objavljeni u e-Zborniku radova, a odabrani i u znanstvenom časopisu CroDiM.
Pozvana predavanja ove godine su održali:
- Izv. prof. dr. sc. Dijana Oreški (Sveučilište u Zagrebu, FOI) s temom „Kako generativna umjetna inteligencija i LLM-ovi pomažu da govorite jezikom svojih kupaca?“, gdje je predstavila primjenu velikih jezičnih modela (LLM) i RAG pristupa za autentičnu i kontekstualno bogatu komunikaciju brendova s kupcima.
- Prof. dr. sc. Antun Biloš (Sveučilište u Osijeku, Ekonomski fakultet) u predavanju „Razotkrivanje dinamike povjerenja u umjetnu inteligenciju i ljudskih pristranosti“ razložio je kako se gradi povjerenje u AI te kako ljudske pristranosti utječu na prihvaćanje tehnologije.
- Dino Oreški (Digital marketing & eCommerce Strategist, Upping Zone / eCommerce Hrvatska) predstavio je trendove digitalnog marketinga i e-commercea u predavanju „Internet bez klika“, naglašavajući optimizaciju korisničkog putovanja, maksimiziranje konverzija i korištenje podataka za bolje marketinške odluke.
– Deseto izdanje CRODMA konferencije predstavlja važan trenutak u našem kontinuiranom nastojanju da povežemo znanstvenu zajednicu i industriju. Ove godine fokusiramo se na personalizirani marketing u eri umjetne inteligencije, što je područje koje rapidno mijenja način poslovanja i interakcije s korisnicima. Veseli nas što možemo okupiti vrhunske domaće i međunarodne stručnjake kako bi razmijenili najnovija saznanja i iskustva, ali i zajedno oblikovali budućnost marketinga – naglasio je značaj jubilarnog izdanja Prof. dr. sc. Damir Dobrinić, predsjednik udruge CRODMA.
– CRODMA 2025 donosi jedinstvenu priliku za interdisciplinarnu suradnju između ekonomista, marketinških stručnjaka i IT istraživača. Tema personaliziranog marketinga u eri umjetne inteligencije otvara nova istraživačka pitanja, ali i konkretne izazove u praksi, od etičkih i sigurnosnih aspekata do kreiranja učinkovitih strategija za korisničko iskustvo. Osim znanstvenog dijela, posebno nam je važno povezivanje mladih istraživača s industrijom, jer samo tako možemo osigurati primjenu novih tehnologija i inovacija u praksi. CRODMA 2025 je potvrda dugogodišnjeg truda i posvećenosti našoj misiji – razvijati znanje, dijeliti iskustva i poticati inovacije – istaknula je interdisciplinarnu važnost konferencije dekanica FOI-ja prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa.
– Veliko mi je zadovoljstvo što Varaždin, grad bogate povijesti i obrazovanja, bude domaćin jubilarnog desetog izdanja Međunarodne znanstvene konferencije CRODMA. Čestitam profesoru Damiru Dobriniću na organizaciji i 10. godišnjici. Tema umjetne inteligencije iznimno je aktualna i važna. Ona mijenja način na koji živimo, učimo i radimo, ali zahtijeva odgovoran i promišljen pristup. Varaždin potiče razumijevanje i razvoj znanja u ovom području te aktivno sudjelovanje u njegovom oblikovanju – rekao je prilikom otvorenja konferencije gradonačelnik Varaždina, dr. sc. Neven Bosilj
Više o konferenciji CRODMA 2025 pronađite ovdje.









