Njemački automobilski div Volkswagen objavio je u srijedu da ulazi u strateško partnerstvo s kineskom tehnološkom tvrtkom Horizon Robotics kako bi zajednički razvili prvi vlastiti čip za autonomna vozila namijenjen kineskom tržištu, piše Poslovni dnevnik.
Partneri će osnovati zajedničku tvrtku pod nazivom CARIZON, kojoj će povjeriti razvoj čipa za obradu podataka s kamera i senzora u vozilima. Riječ je o ključnom dijelu infrastrukture potrebne za napredno autonomno upravljanje, a prema planu, čip bi trebao biti spreman za komercijalnu upotrebu u razdoblju od tri do pet godina.
Prema priopćenju Volkswagena, računalna snaga novog čipa trebala bi se kretati između 500 i 700 TOPS-a (tera operacija u sekundi), što ga svrstava u rang najnaprednijih rješenja na tržištu. Čip će biti izrađen na 3-4 nanometarskoj tehnologiji, a, kako je izjavio Frank Han, izvršni direktor kineske podružnice Volkswagenove tehnološke tvrtke Cariad, “trenutno je vrlo malo proizvođača koji su sposobni masovno proizvoditi takve čipove”.
Volkswagen planira novi čip integrirati u treću generaciju Električne arhitekture za Kinu (CEA), s kojom želi ojačati poziciju na najvećem svjetskom automobilskom tržištu. Prvi model temeljen na Horizonovim čipovima serije J trebao bi biti predstavljen do kraja ove godine.
Prema Hanovim riječima, do 2028. godine (vjerojatno je u izvornom tekstu mislilo na 2028., a ne 2023.) CEA će se koristiti u 80 posto vozila Volkswagen grupe namijenjenih kineskom tržištu.
Projekt, poručuju iz VW-a, dodatno će ojačati istraživačke i razvojne kapacitete “u Kini i za Kinu”, no zasad nije poznato hoće li se novi čip koristiti i u modelima za druga tržišta.
Volkswagen posljednjih godina sve snažnije surađuje s domaćim kineskim tehnološkim partnerima kako bi zadržao konkurentnost. Njemački proizvođač je, uz Horizon Robotics, proširio i suradnju s Xpengom na razvoju elektroničke arhitekture za više modela prilagođenih kineskim kupcima.
Volkswagen je u 2019. godini u Kini prodao više od četiri milijuna vozila, no do 2024. prodaja je pala na 2,75 milijuna. U međuvremenu mu je titulu najprodavanijeg brenda u Kini preoteo BYD, domaći proizvođač koji je zahvaljujući pristupačnim električnim i plug-in hibridnim modelima u posljednjih pet godina zabilježio snažan rast.
Volkswagen se nada da će ulaganje u domaće tehnološke partnere poput Horizon Roboticsa i razvoj naprednih čipova pomoći u povratku na vrh kineskog tržišta – i učvrstiti njegovu poziciju u eri elektrifikacije i autonomne vožnje.








