Potrošnja alkohola u porastu
Hrvati ‘truse’ 50.000 litara žestice dnevno: Statistika koja šokira

Potrošnja alkohola u Hrvatskoj u trgovinama značajno je porasla u prvih devet mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani. Prema najnovijim podacima agencije Nielsen (NIQ), količinski promet alkohola u maloprodaji porastao je za 10 posto, piše mjesečnik Ja trgovac.

Pad prodaje piva i vina

Iako ukupna prodaja alkohola raste, prodaja pojedinih pića bilježi pad. U istom razdoblju:

  • prodaja piva pala je tri posto
  • prodaja vina smanjena je četiri posto
  • prodaja mlijeka pala je tri posto
  • prodaja kave smanjena je dva posto

Važno je napomenuti da se radi o količinskoj, a ne financijskoj prodaji.

Gorki likeri i viski vode u vrijednosnom udjelu

U 2024. godini, prema vrijednosnom udjelu u maloprodaji:

  • gorki likeri činili su 31 posto ukupne prodaje alkohola
  • viski 13 posto
  • obični likeri 10 posto

Najveći tržišni lideri su Badel 1862Maraska i Pernod Ricard, koji u Hrvatskoj prodaje poznate brendove kao što su Absolut vodka, Chivas, Ballantine’s, Four Roses i Jameson.

50.000 litara žestice dnevno

Platforma Euromonitor International procjenjuje da će količinska prodaja žestice u hrvatskoj maloprodaji 2024. godine dosegnuti 18,3 milijuna litara, što znači prosječnu dnevnu potrošnju od oko 50.000 litara – i to samo ono što kupujemo u trgovinama, bez uključivanja ugostiteljstva.

Pojedinačne procjene za kategorije žestice pokazuju:

  • Likeri: 6,2 milijuna litara
  • Viski: 1,8 milijuna litara

U oba slučaja radi se o povećanju u odnosu na prethodnu godinu, pokazuju podaci objavljeni u mjesečniku Ja trgovac u studenom.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike