Planovi Europske unije za uvođenje potpune zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem (benzinskih i dizelskih) od 2035. godine napušteni su, potvrdio je visoki zastupnik EU-a za njemački list Bild, a prenosi HAK Revija.
Umjesto potpune zabrane, EU uvodi fleksibilnija pravila za smanjenje emisija CO2 iz automobila.
– Za nove registracije od 2035. godine i nadalje, smanjenje emisija CO2 od 90 posto bit će obavezno (prosjek svih prodanih vozila nekog proizvođača), umjesto dosadašnjih 100 posto – rekao je Manfred Weber, predsjednik EPP-a, najveće stranke u Europskom parlamentu.
Također, naglasio je da neće postojati cilj od 100 posto od 2040. nadalje, što znači da zabrana motora s unutarnjim izgaranjem više nije na snazi. Svi motori koji se trenutačno proizvode, primjerice u Njemačkoj, moći će se i dalje proizvoditi i prodavati.
Očekuje se kombinacija električnih vozila, hibrida i plug-in hibrida, dok će benzinski automobili i neki dizelaši i dalje biti dostupni. Na primjer, Volkswagen će vjerojatno nuditi Polo s hibridnim sustavom, Golf i Tiguan s plug-in hibridima (uz moguće dizelske varijante) te cijelu paletu električnih modela ID.
Weber je naglasio da će odluka poslati važan signal automobilskoj industriji i osigurati desetke tisuća radnih mjesta u sektoru.
Podsjetimo, Europska komisija je 2022. godine predložila da svi novi motori automobila i kombija moraju imati nultu emisiju CO2 do 2035., čime bi se zabranila prodaja benzinskih i dizelskih vozila. Proizvođači automobila i neke vlade EU, uključujući Njemačku i Italiju, lobirali su za blaže propise. Među njima su Volkswagen, Stellantis, Renault, Mercedes-Benz i BMW, koji su naglašavali da kupci trebaju imati mogućnost izbora.






