Saborski zastupnik Siniša Jenkač u Saboru progovorio o nužnosti modernizacije željeznice
“Ne iskoristi li se to, za deset godina bit ćemo primorani ukinuti željeznicu jer taj promet više neće imati smisla“

Zastupnik u Hrvatskom saboru i gradonačelnik Novog Marofa Siniša Jenkač u saborskoj je raspravi o izmjeni Zakona o željeznici naglasio da se nakon 30 godina ulaganja u cestovnu infrastrukturu, nalazimo na prekretnici, kada za ulaganja u infrastrukturu željezničkog prometa treba iskoristiti i sredstva europskih fondova.

Kombinirani promet

– U 30 godina od osamostaljenja, Republika Hrvatska ulagala je pretežno u cestovnu infrastrukturu. Možemo reći da se sad nalazimo na prekretnici. Drago mi je da možemo reći, i manje – više ovdje su se svi usuglasili, da se konačno, nakon više od 30 godina, kreće u investicije u infrastrukturu željezničkog prometa. Strategija Europske unije je na tragu da se treba smanjivati cestovni promet, a da se treba povećavati željeznički ili kombinirani promet. Mi smo sad na početku, kao što smo prije 30 godina bili na početku kada smo govorili o spajanju Splita i ostalih gradova Hrvatske s centrom. Sada je prilika kada se nude europski fondovi. Ako se neće iskoristiti, za deset godina bit ćemo primorani ukinuti željeznicu jer više taj promet neće imati smisla – rekao je Jenkač u Saboru.

Zastupnik iz Novog Marofa pozvao je da se u modernizaciji željeznice promišlja i o onim pravcima koji možda nisu toliko rentabilni, ali su vrlo važni za život i za povezivanje ostalih dijelova Hrvatske sa Zagrebom.

Naveo je i primjer sasvim drugačiji od hrvatskog, onaj talijanski, gdje između Firenze i velike luke Livorno ne postoji autobusni, već samo željeznički promet.

Zagorje i Varaždin

– 30 godina razvijali smo ono što smo mogli prvo razvijati. Sada dajem punu podršku Ministarstvu da krene dalje. Apelirao bih da se razmišlja o pruzi Zaprešić – Zabok – Varaždin –Čakovec, da se razmišlja i o željezničkim stanicama na toj pruzi jer su u dosta lošem stanju. Dionica Zaprešić – Zabok je djelomično obnovljena i elektrificirana, ali za nas iz Varaždinske županije i jugoistočnog dijela Krapinsko – zagorske županije vrlo je važno da Hrvatske željeznice nastave s modernizacijom. Nekad su ti vagoni bili puni. Brzina je ostala na istoj razini. Ali s investicijom u tu prugu, to se sigurno može promijeniti – poručio je Jenkač.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.