OBNOVA ZAGORJA JOŠ NE MOŽE POČETI: Ministar Darko Horvat u Donjoj Stubici otkrio da nedostaje određena dokumentacija u 96 od 112 zahtjeva koje su Zagorci čija je imovina stradala u potresu, uputili Ministarstvu
“Županija će nam pomoći kompletirati zahtjeve kako bismo ih što prije pretvorili u odluke i započeli s radovima”

Darko Horvat, ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine u Donjoj Stubici se, u društvu ravnatelja Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko – zagorske i Zagrebačke županije Damira Vanđelića, susreo s krapinsko – zagorskim županom Željkom Kolar i čelnicima jedinica lokalne samouprave koje su najviše stradale u potresu 22. ožujka 2020. godine – Nikolom Gospočićem, gradonačelnikom Donje Stubice te Jasminom Krizmanićem i Josipom Miličkim, načelnicima Gornje Stubice i Marije Bistrice.
Podsjetimo, na petom sastanku na temu obnove KZŽ nakon potresa, a koji je održan 25. svibnja, župan Kolar je zatražio hitan sastanak s ministrom Horvatom, istaknuvši nezadovoljstvo tempom kojim se obnova odvija. S njime se složio i Vanđelić, koji je također rekao da stvari ne idu onako kako bi trebale ići.
Nakon današnjeg sastanka, detektirani su određeni problemi zašto Ministarstvo nije više zahtjeva žitelja s područja KZŽ već pretvorilo u odluke, kako bi radovi na sanaciji ili rušenju objekata mogli započeti.

Mobilni tim

– Prije svega moram pohvaliti ministra na izuzetno brzoj reakciji. Na moj poziv, odazvao se sa svojim kompletnim timom, a zapravo je tema sastanka bila kako se mi možemo dodatno uključiti u rješavanje predmeta koji su s područja Krapinsko – zagorske županije upućeni Ministarstvu jer obnova nije problem Vlade Republike Hrvatske, nije problem Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, već je problem sviju nas, a najveći problem zapravo imaju ljudi koji ne žive u svojim domovima i koji jedva čekaju da se krene s konkretnim stvarima jer ovo što se događa, što je vezano za papirnate stvari, ljudi to ne vide i ne razumiju, a prošlo je određeno vrijeme i ljude već hvata nervoza – rekao je Kolar, pa pojasnio što je dogovorio s ministrom.

– U Ministarstvo je stiglo 112 zahtjeva s područja Krapinsko – zagorske županije i doneseno je 12 odluka. Za 96 zahtjeva, Ministarstvo će dostaviti Krapinsko – zagorskoj županiji podatke o tome što u njima nedostaje. Formirat ću poseban mobilni tim ljudi koji će raditi samo te predmete kako bi te dokumente koji nedostaju u predmetima što prije vratili u Ministarstvo da Ministarstvo onda donese odluku, prebaci u Fond i da nakon toga Fond može donijeti odluku da se može početi s fizičkim radovima na terenu. Ono što smo se dogovorili jest da su prioritet predmeti za objekte koji imaju crvenu oznaku i koji su predviđeni za rušenje. Ono što očekujem nakon današnjeg sastanka i dogovora, da ćemo prve objekte na području naše županije početi rušiti najkasnije u srpnju, a da ćemo do kraja kolovoza srušiti sve objekte koji moraju biti srušeni. Imamo redovnu koordinaciju 25. ili 27. lipnja i vjerujem da ćemo tada moći govoriti o konkretnim kućama koje će u tom trenutku već biti spremne za rušenje – rekao je Kolar.
Na njega se nadovezao ministar Horvat.

– Tijekom današnjeg vrlo konstruktivnog sastanka prošli smo kroz ključne teme koje su u ovom trenutku kamen spoticanja dinamici pretvaranja zahtjeva u odluke i mislim da 112 podnesenih zahtjeva s prostora Krapinsko – zagorske županije, nakon današnjeg sastanka, ima puno veću i bolju perspektivu. Vrlo smo jasno i egzaktno raspravili o postupanju svih uključenih tijela državne uprave i spoznali što to znači prikupiti zahtjev, na kojem imate broj osobne iskaznice, prijavljeno mjesto boravišta i identificiranu katastarsku česticu. Sve one odluke, svi oni dokumenti koje državni registri posjeduju, automatizmom se prikupljaju u Ministarstvu prostornog uređenja, preko aplikacije koja je napravljena u proteklih nekoliko mjeseci. No, onih dokumenata kojih u ovim registrima nema, nemoguće je prikupiti tim automatizmom i zato sam tu danas vrlo jasno u pomoć pozvao i župana i njegove stručne službe, da nam pomognu kompletirati 112 zahtjeva kako bismo ih što je prije moguće pretvorili u odluke po kojima će postupati Fond – rekao je Horvat.
Na pitanje koliko će ljudi dodatno morati angažirati da bi pomogli Ministarstvu, Kolar kaže – koliko god će biti potrebno.

Mobilne kućice

– To nam je prioritet. Kada mi sljedeći tjedan dobijemo zahtjev za pronalazak dokumenata koji nedostaju, procijenit ćemo koliko je ljudi potrebno da radi na tome. Napravit ćemo reorganizaciju unutar postojećeg kadra, a ako će biti potrebno, zaposlit ćemo i nove ljude na ugovor od šest ili devet mjeseci, a koji su već ili stažirali ili radili kod nas u upravi i koji imaju potrebna znanja. Ne mogu reći koliko će ljudi raditi na tome, ali će raditi onoliko koliko je potrebno da u najkraćem roku vratimo predmete u Ministarstvo, da oni mogu donijeti odluke i da bismo nakon toga mogli krenuti s fizičkom obnovom – najavio je Kolar.
Otkrio je i da je na sastanku dogovoreno da će se krenuti u nabavu 11 mobilnih kućica u koje bi se smjestile obitelji s područja KZŽ.

– To je važna stvar jer ljudi mogu biti sigurni da će do zime imati krov nad glavom – istaknuo je.
Dodao je i da je prije sastanka s ministrom obišao dvorac Stubički Golubovec.

– Kao što znate, Krapinsko – zagorska županija i Grad Donja Stubica su kupili polovicu dvorca, a drugu polovicu smo dobili od Vlade Republike Hrvatske na upravljanje na 40 godina. No, s ministrom Horvatom sam danas dogovorio da će tu polovicu dvorca i okolnog zemljišta Županija i Grad dobiti u trajno vlasništvo, pa koristim priliku da zahvalim ministru, a isto tako i premijeru Plenkoviću i ministrici kulture, koji su sudjelovali u procesu donošenja te odluke i koja će, nadamo se, službeno stići u najkraćem roku – zaključio je Kolar. (jj, vc)

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.