“Šivanje po mjeri” u Kotki
“Odijelo ipak čini čovjeka”

Krapinska konfekcija Kotka svojom kvalitetom već 62 godine oblači muškarce u kvalitetna odijela, a u petak su u Krapini predstavili novi program “Šivanje po mjeri”. Bila je to ujedno prilika da se otvori i preuređena trgovina odijela.

– Radi se o programu koji je vrlo zahtjevan. Morate dobro poznavati građu tijela kupca i sve mora biti dobro posloženo da bi se takvo odijelo moglo napraviti. Krojač u to odijelo unosi svo iskustvo i kreativnost koju posjeduje, što znači da mora imati široki krug znanja o poznavanju tkanina, izradi kroja i odabiru modela, kako bi kupac naposljetku dobio kvalitetno odijelo u kojem će lijepo izgledati i koje će mu biti udobno nositi. Da bismo mogli krenuti u taj program, bila nam je potrebna i edukacija, pri čemu nam je pomogao i poznati bavarski krojač Josef Möser, koji je specijaliziran za šivanje po mjeri – rekla nam je Vesna Bolfek iz Kotke.

Mladi tim stručnjaka

Naime, gospodin Möser je njemački krojač koji je svoj put gradio 40 godina, a posljednjih više od deset godina proveo je radeći za poznatu robnu kuću Lodenfrey u Münchenu. Pritom je izrađivao odijela za brojne poznate ličnosti iz gospodarstva, financija, politike i sporta, a najskuplje koje je krojio koštalo je čak 12.000 eura. Stoga je u krapinsku Kotku došao kako bi svoja znanja prenio na mladi tim stručnjaka i kako bi se osnovao jedinstveni odjel za izradu odijela po mjeri, što je najviši oblik izrade muških odijela koji se može postići u toj djelatnosti.
– Gospodin Möser i ja dugo se već poznajemo i jasno je da sam želio da takav stručnjak dođe u Krapinu i našim krojačima prenese svoja znanja. Odijelo, znate, ipak čini čovjeka, a u Kotki se mogu dobiti najbolja odijela od najboljih tkanina. Na ovom smo projektu radili dvije godine – rekao nam je vlasnik Kotke Ivica Cerovečki.
Naime, u posljednje je vrijeme sve veći interes za šivanje odijela po mjeri. Događa se da ima mnogo izvanserijskih zahtjeva kupaca, ne samo oko modela, već i oko tkanine.
– Zadatak je krojača informirati kupca, upoznati ga s mogućnostima koje omogućava pojedina tkanina, nenametljivo mu sugerirati koja tkanina pristati uz koji futer, preuzeti inicijativu, učiniti odijelo zanimljivim, posebnim i unikatnim – rekao je Möser.
Kotkin je cilj godišnje proizvesti od tisuću do 1500 odijela po mjeri. Kažu kako su svjesni da je to velika brojka, ali i da znaju kako to postići.
Rok isporuke je 10 do 14 dana, a cijena takvog odijela je 10 do 15 posto skuplja od serijski proizvedenog.

Učenici postali majstori

– No tada znate da ste dobili unikat u potpunosti prilagođen baš vama, odijelo za samosvjesnog poslovnog muškarca – rekao nam je Möser, koji je dodao da su Kotkini krojači Stjepan Peček, Anita Pavić i Mirko Hršak nakon prvih poduka zavidno napredovali te su učenici vrlo brzo postali majstori.
Na taj je način Kotka Krapina stvorila sve posebne uvjete, od izbora najboljih tkanina i pribora talijanskih proizvođača, uzimanja mjera i izrade krojeva, do proizvodnje u kojoj ima mnogo ručnog rada , kako bi se izradilo odijelo koje može nositi naziv “Šivano po mjeri”.
Što se pak tiče serijske proizvodnje, Kotka Krapina danas proizvodi oko 170.000 komada visokokvalitetnih muških odijela u pet modnih linija – Tedy, Berry slim, Smoking, Ceremonija i Monte Carlo. Od te se brojke tek oko 2000 odijela proda u Hrvatskoj, dok se ostatak izvozi na zapadnoeuropsko tržište, uglavnom u Njemačku.
– Ne izvozimo zato što je to ugodno, već da ispunimo kapacitete i da uspješno zapošljavamo 620 radnika. Radimo u strahovitoj konkurenciji iz cijelog svijeta, pogotovo iz azijskih zemalja, ali se uspješno nosimo sa svim problemima, a paralelno stvaramo brend – “Šivanje po mjeri”. Kvaliteta je u Kotki najbitnija – zaključio je vlasnik Kotke Ivica Cerovečki.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.