Kroničan nedostatak profesionalnih vozača zbog ukidanja vojnog roka
Sve više autoprijevoznika uplaćuje autoškolu budućim vozačima C i D kategorije

Iz JNA se je izlazilo s tetovažom na ruci i ovisno o grani vojske, vozačkom dozvolom za upravljanje kamionom. No, nije JNA vojska bila jedina koja je omogućivala svojim vojnicima besplatnu obuku u upravljanju vozilima, već je to bila ustaljena praksa u svim europskim zemljama te je, kad je prije 20 godina ukinuto služenje domovini diljem Europe, malo tko mogao predvidjeti jednu od posljedica s kojom se sad Europa mora suočiti, a to je nedostatak vozača. Prema procjenama, iz JNA je, tako i u ostalim zemljama s vojnim rokom iz sustava, proizašlo 30 tisuća vojnika s vozačkim dozvolama u teretnim kategorijama. Današnja situacija utoliko je različita između zemljama što si bogatije države iz EU mogu donekle upotpuniti bazu vozača iz siromašnijih zemlja, kako Hrvatske, tako i država izvan EU koje su u još većem problemu poput Srbije ili Bosne i Hercegovine. 

Zbog toga su u BiH mnoge prijevozničke tvrtke odlučile sklopiti sporazume s autoškolama oko omogućavanja besplatnog polaganja kategorija za kamion i autobus za nove polaznike. Primjer je ‘Autoškole Ajan’ s tvrtkama iz Tešnja i Zavidovića za polaganje C i D kategorije. Sve troškove plaćaju prijevozničke tvrtke ‘Green Light’ i ‘Prijevoz putnika’. Dalibor Mlađenović, predstavnik tvrtke koja posreduje pri zapošljavanju vozača iz BiH u Sloveniji i Njemačkoj, ističe da je samo on u osam godina izdao 15.000 KOD95 licenci, koje su neophodne  na EU cestama, bosanskohercegovačkim vozačima za ove dvije zemlje. Dodaje da u Sloveniji trenutno nedostaje 3800 vozača, a u Njemačkoj 30.000 vozača autobusa i 80.000 vozača kamiona. Pojašnjava da je prosječna bruto plaća vozača u Njemačkoj 3700 – 4200 eura – piše sarajevski portal Klix, a prenosi Poslovni dnevnik.  

U Hrvatskoj je, kako doznajemo slična situacija, no ponude vlasnika autoprijevoznih kompanija za plaćanjem vozačkih ispita za više kategorije, vozači s položenom B kategorijom obično odbijaju iz dva razloga. Prvi razlog je jer uobičajeno ta ponuda uključuje kasnije plaćanje te vozačke iz plaće vozača i drugi razlog je sloboda kretanja na tržištu rada, stoga si vozači sami plaćaju autoškole. Vozača s položenim besplatnim vozačkim ispitima u JNA više gotovo nema u našim auto prijevoznim poduzećima.  

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.