"Posebne prilike" i "super cijene" su zapravo laž. Jeste li primijetili promjenu?
ZAKON OMOGUĆIO TRIKOVE: Ovako se na legalan način obmanjuje potrošače

Državi bi možda bilo najbolje da se prestane truditi napraviti neki pomak za potrošače jer u posljednje vrijeme malo toga što pokuša doista i završi benefitom za građane. Tako su završile i nedavne izmjene Zakona o potrošačima prema kojima trgovci za robu koja je na akciji više ne moraju pisati realnu cijenu, nego najnižu cijenu u posljednjih 30 dana, piše Jutarnji list

To je, naime, potrošače trebalo zaštititi od “lažnih akcija”, a zapravo je završilo nikad besmislenijom situacijom u kojoj kupci, barem kad su u pitanju katalozi prodavaonica, više praktički ne dobivaju nikakve informacije o cijenama proizvoda – osim krajnje cijene – te ne mogu pratiti kolika je stvarna, početna cijena proizvoda, koliko je on, zapravo, snižen i je li oglašena cijena ona s popustom ili realna cijena.

To se najbolje vidi na primjeru kataloga trgovačkih lanaca iz kojih su akcije gotovo pa isparile, ali su zato prepuni “posebnih prilika”, “super cijena” i sličnih sintagmi koje sugeriraju da je proizvod povoljniji od realne cijene, ali nema informacije koliko bi ona iznosila, kao niti zakonom propisane najniže cijene u posljednjih 30 dana.

Naprimjer, ako nekom takvom proizvodu – recimo šamponu – odluči umanjiti cijenu za 30 posto, s obzirom na to da je taj šampon imao različitu maloprodajnu cijenu u različitim trgovinama, tada će mu se, ovisno o prodavaonici, razlikovati i snižena cijena pa onda nije u moguće navesti najnižu maloprodajnu cijenu u posljednjih 30 dana.

Također, ako trgovac određenoj robi koju je u različitim prodavaonicama prodavao po različitim maloprodajnim cijenama odluči na poseban period odrediti jedinstvenu sniženu cijenu – recimo, da taj isti šampon u promotivnom razdoblju košta 1.99 eura – također neće biti dužan navesti najnižu redovnu cijenu u posljednjih 30 dana jer se ona također razlikovala ovisno od trgovine do trgovine nego samo sniženu.

Iz Ministarstva gospodarstva je za Jutarnji pojašnjeno kako postoje određene iznimke odnosno situacije u kojima trgovci, u slučaju sniženja, prilikom oglašavanja u katalozima ipak nisu dužni pisati najnižu cijenu proizvoda u posljednjih 30 dana, a sudeći po tome kako ti katalozi izgledaju, upitno je mogu li se nazivati iznimkama.

– Napominjemo da obavijesti o cijenama robe u oglašavanju, kao i svaka druga informacija upućena potrošaču, moraju biti istinite i točne. Slijedom navedenog, pri oglašavanju ovog posebnog oblika prodaje trgovac ne smije iznositi poruke – u katalozima i u drugim oblicima oglašavanja, primjerice u reklamama – kao što je postotak sniženja ili druge poruke koje bi potrošača mogle navoditi da je proizvod po određenoj cijeni dostupan u svim prodavaonicama, ako to nije i stvarno slučaj, budući da bi se suprotno moglo smatrati zavaravajućom praksom – poručili su iz Ministarstva.

Svima onima koji su dosad tjedne kupnje planirali iz kataloga, sada je znatno teže pratiti akcije i uštede, a informacija o cijenama proizvoda nikad nije bilo manje. 

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.