Pruga Zagreb-Zabok-Varaždin
U promet pušten prvi regionalni dizel-električni motorni vlak

U ponedjeljak je u redoviti promet pušten prvi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji vozi na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto. Na prvoj vožnji novog vlaka bili su Oleg Butković, ministar prometa, pomorstva i infrastrukture, Jure Šarić, v.d. pomoćnika ministra, Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končara – Električnih vozila.

Unaprjeđenje željeznice

– Novi vlak je velika stvar za HŽ Putnički prijevoz i putnike koji će se njime voziti. Vožnja je bila ugodna i čestitam svima koji su sudjelovali u izgradnji novih vlakova. Potrebno je unaprijediti željeznicu. Svi veliki infrastrukturni projekti uglavnom će biti u željeznici, tu priliku moramo iskoristiti i tome ćemo dati veliku pozornost. Podržat ćemo sve razvojne projekte, to je naša budućnost i tu nema zaustavljanja. – rekao je ministar Oleg Butković.
O tehničkim značajkama novoga vlaka govorio je Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza.

– Posebno mi je drago da smo prvi dizel-električni motorni vlak pustili u promet na relaciji Zagreb – Varaždin. Ovaj vlak koji je danas u prometu je moderan vlak kojim ćemo povećati razinu kvalitete usluge našim putnicima. Vlak je udoban, ima dvije rampe za osobe u invalidskim kolicima, besplatan Wi-Fi i prostor za bicikle, a u ukupan kapacitet mu je oko 340 putnika. To je prvi od 11 dizel-električnih vlakova čije financiranje ćemo ugovoriti.

Nastavak proizvodnje

O novom vlaku govorio je i Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije.
– Ovaj prvi dizel-električni motorni vlak baziran je na istoj tehnološkoj osnovi kao i elektromotorni vlakovi. Nadamo se da će uskoro biti osigurano financiranje nastavka proizvodnje vlakova jer je to vrlo značajno za Končar i sve naše dobavljače – rekao je Bago.


 

Tehničke karakteristike vlaka

Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Garnitura je sastavljena od dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednjeg vagona. Opremljen je sa četiri para dvokrilnih vrata, a vlak ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla zatamnjena su 60 posto radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen i suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.