ERASMUS+ INDIVIDUALNI PRISTUP GENERACIJI Z - Hvalevrijedan projekt kroz koji Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok svojim učenicima pruža da se kroz posjete drugim državama razvijaju i educiraju
Učenici se obogatili raznim iskustvima, koje će pamtiti cijelog života

Autorica: Ana Grah, 4. razred medijskih tehničara

Mentorica: Marina Buhin, prof.

Dok se u nekim školama obrazovanje stječe kroz suhoparno učenje definicija, u Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok, učenici su kroz projekt naziva Individualni pristup generaciji Z, imali priliku proširiti horizonte i naučiti mnogo toga o drugim kulturama, ali i komunicirati na stranom jeziku. Naime, u sklopu Erasmus+ projekta, koji financira Europska unija, održale su se dvije mobilnosti, u Češkoj i Italiji, koje su učenicima dale priliku da saznaju kako njihovi vršnjaci uče. 

Motivi za pokretanje projekta

S ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju, sve više škola se odlučuje na pokretanje projekata usmjerenih na generaciju Z, mobilnosti i učeničkih razmjena. Bogato znanje, iskustva i samopouzdanje koje sami učenici mogu steći kroz ovakve projekte je impresivno.

– Velika sam zaljubljenica u Erasmus i uvjerena sam da je njime i njemu sličnim projektima dana svima mogućnost da izađemo iz svojih zona ugode, upoznamo školske sustave i kulture zemalja EU i time proširimo svoje vidike te razvijamo kulturu prihvaćanja i tolerancije. Učenjem i radom u međunarodnom okruženju možemo i lakše procijeniti svoje dobre i loše karakteristike i kao pojedinci i kao ustanova – rekla nam je profesorica Barbara Hanjilec, koja je provela nekoliko Erasmus+ projekata.

Treba spomenuti i veliku količinu truda i bezbroj sati koje su profesorice Sanja Zagorec, Lahorka Bobinec, Nikolina Ptičar, Valentina Petric Klaužer, Dea Kovačević i Barbara Hanjilec uložile u realizaciju mobilnosti u Češku i Italiju. Uz nju su u samoj realizaciji sudjelovale i ravnateljica Božica Šarić te računovotkinja Blaženka Dlesk koja je bila velika pomoć pri pitanjima financijske prirode. Velik broj uloženih sati i truda pretvorio se u projekt koji je učenicima i profesorima iz Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok donio nezaboravna iskustva iz Italije i Češke. 

Ciljevi projekta

Kroz projekt poput ovog, želi se postići nekoliko ciljeva. Prvi, vrlo važan ishod koji donose ovakve mobilnosti, je modernizacija obrazovanja kako bi se nastavni proces uskladio s karakteristikama i mogućnostima novih generacija učenika. Generacija Z je odrasla uz tehnologiju i očito je da je prilagodba nastavnog procesa na digitalne alate i načine poučavanja neizbježna. Stoga se kroz ovakve mobilnosti pokušava pobuditi svijest nastavnika, koji sve što nauče kroz posjete drugim školama, mogu implementirati u svoj rad unutar učionica. Treći ishod koji škola želi postići ovakvim projektima je edukacija mladih o medijskoj pismenosti. Poznato je da se Generacija Z svakodnevno koristi raznim uređajima koji su povezani s raznim medijima, no većina korisnika tih istih medija nije educirana o tome što je zapravo stvarno i kojim izvorima treba vjerovati. Dio projekta su i studijska putovanja. 

Mobilnost u Italiju

Tako je na početku ožujka dvanaest učenica i učenika krenulo na avanturu u Italiju, u posjet školi koja sa zabočkom surađuje već četiri uspješne godine. Bio je ovo uzvratni posjet jer su talijanski učenici prošle godine boravili u Zaboku. 

Svaka ovakva mobilnost učenicima i nastavnicima pruža nova iskustva i znanja, pa su se tako učenici trećeg i četvrtog razreda medijskih tehničara iz Italije vratili puni doživljaja.

– Kroz Erasmus projekt sam naučila kako komunicirati s ljudima različitih kultura, razvila sam međunarodno prijateljstvo i proširila svoje horizonte – rekla nam je učenica Marta Svažić. 

U Italiji su učenici u šest dana imali priliku razvijati svoje komunikacijske vještine i učiti o medijskoj pismenosti, kroz interakciju s četvrtim razredom srednje škole Liceo Statale Enrico Medi u Senigalli. Kroz interaktivne su radionice srednjoškolci, uz pomoć pametnih računala, tableta i mobitela istraživali o lažnim vijestima, raznim pojmovima koji će ih u budućnosti učiniti medijski pismenima te naučili osnove pisanja članka. No, najdraže im je bilo upoznavanje novih prijatelja i nove kulture.

– Kroz Erasmus+ projekt sam naučila puno novih informacija o medijskoj pismenosti, o pojmovima koje često viđam na internetu, a zapravo ne znam što znače. Naučila sam i nešto malo Talijanskog, ali više o njihovoj kulturi i hrani – dodaje učenica Leonarda Škreblin. 

Hrvatski učenici kroz ovu su se mobilnost obogatili raznim iskustvima, kojih će se sjećati do kraja života, a posebno je zanimljivo što su primijetili razne različitosti između Hrvata i Talijana.

– Doživjela sam kulturološki šok kada sam se prvi put susrela s talijanskim načinom života, poput njihove opuštenije atmosfere i sporijeg tempa života – začudila se Marta. 

Mobilnost u Češku

Za razliku od učenika koji su svoju mobilnost proveli kraj mora u Italiji, učenice trećeg razreda likovne umjetnosti i dizajna, sredinom veljače su posjetile Češki grad Olomouc. Tamo su u katoličkoj gimnaziji Církevní gymnázium Německého řádu, s učenicima dijelile svoja iskustva s aktivnosti Paint’n’talk, koja se ove godine provodi u ŠUDIGO-u, čiji je cilj osnažiti mentalno zdravlje polaznika same aktivnosti. Učenice su za vrijeme boravka sudjelovale u izvannastavnim aktivnostima likovnog karaktera. Nakon povratka u Hrvatsku, shvatile su koliko su obogatile svoje znanje i vokabular, s obzirom na činjenicu da su komunicirale na Engleskom jeziku.

– Za mene je glavni uspjeh mobilnosti u Češku razvijanje interpersonalnih vještina, kako u komunikaciji s kolegicama, tako i s učenicama, a i s partnerskom školom – naglasila je profesorica Dea Kovačević.

Planovi za budućnost

Hvale vrijedne mobilnosti u Češku i Italiju nisu kraj projekata.

– U veljači smo prijavili novi Erasmus projekt, ovaj put u području strukovnog obrazovanja i ukoliko nam bude odobren, 20 naših učenika iz smjera medijskog tehničara, dobilo bi mogućnost otići ma stručnu praksu u Španjolsku. U planu je i prijava za Erasmus akreditaciju, ali to je još daleko – ističe profesorica Hanjilec. 

Ovakve bi se mobilnosti i učeničke razmjene trebale implementirati u program svake srednje škole te pružiti svojim učenicima da kroz Erasmus+ steknu nova znanja i poznanstva, koja se kasnije mogu pretvoriti u vrijedna prijateljstva i iskustva koja će im koristiti do kraja života.

– Definitivno se želim uključiti u ovakve projekte u budućnosti jer su ne samo da obogaćuju osobni razvoj, već pružaju priliku za povezivanje s ljudima diljem svijeta – zaključuje Marta.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.