Završen EU projekt nabave 21 vlaka
EVO GA! U Zabok je danas stigao najnoviji HŽ-ov električni vlak

Danas je u promet pušten 21. elektromotorni vlak čime je obilježen završetak projekta “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima”. Vlak je vozio na relaciji Zagreb – Zabok – Zagreb, a na prvoj vožnji bili su državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Dragan Jelić, predsjednik Uprave ‘Končar – Elektroindustrije’ Gordan Kolak, predsjednik Uprave ‘Končar – Električnih vozila’ Josip Ninić i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Za neke besplatno

– Sada je u prometu 61 novi niskopodni vlak, na pola smo puta do ostvarenja strateškog cilja, a to je nabaviti flotu od 120 novih vlakova. Zahvaljujem proizvođaču ovih vlakova, ‘Končar – Električnim vozilima’, koji je svojim znanjem proizveo ovako sofisticirani proizvod, vlak kojim pružamo kvalitetnu uslugu. Uz to uveli smo besplatan prijevoz za djecu, učenike i umirovljenike, kao i povoljan prijevoz redovnih studenata, čime potičemo korištenje željezničkog prijevoza. Osim u vlakove, puno se ulaže i u željezničku infrastrukturu, a kvaliteta i sigurnost kontinuirano se unaprjeđuju – istaknuo je državni tajnik Gospočić.

Predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić je rekao da je ponosan i sretan što je danas završen EU projekt u sklopu kojeg je u 17 mjeseci u promet pušten 21 elektromotorni vlak. 

– Ovo je prvi veliki EU projekt HŽ Putničkog prijevoza. Ono najvrjednije je da ovim vlakovima osiguravamo kvalitetnu uslugu za naše putnike. To ćemo i nastaviti jer slijedi obnova voznog parka za neelektrificirane pruge, što uključuje i vlakove na alternativni pogon. Prva dva baterijska vlaka bit će u prometu već ove godine – rekao je Ukić.

Novi vlakovi putnicima pružaju veću udobnost, osiguravaju veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz.  

– Veseli nas činjenica da smo svih 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova isporučili u dogovorenim rokovima te time uspješno nastavili s projektom modernizacije voznog parka HŽPP-a u cilju kvalitetnijeg prometnog povezivanja Hrvatske. Riječ je o novim vlakovima koji su rezultat vlastita razvoja i predstavljaju tehnološki najsloženiji hrvatski proizvod. Potvrda je to dokazane konkurentnosti KONČARA najvećim svjetskim proizvođačima tračničkih vozila. Ovakvi projekti dokaz su i značaja članstva u Europskoj uniji te mogućnosti korištenja dostupnih EU sredstava, što je za Hrvatsku itekako važno. Koristim priliku zahvaliti svima uključenima u ovaj složeni strateški projekt i njegovu uspješnu realizaciju. – istaknuo je predsjednik Uprave ‘Končara’ Kolak.

Vožnji su se pridružili i učenici završnih razreda Tehničke škole Zagreb koji se obrazuju za željeznička zvanja te umirovljenici iz Udruge umirovljenika Sesvetska Sela te gradonačelnici Zaprešića Željko Turk i Krapine Zoran Gregurović, a uzvanike je u kolodvoru Zabok dočekao gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek.      

– U mom Zaprešiću puno se gradi. Danas kada mladi ili mi stari ili netko treći kupuje stan, a dolazi iz Zagreba ili je na relaciji poslovnog puta ili radnog mjesta u Zagrebu, onda zapravo ima tri pitanja. Prvo, jasno, koja je cijena stana, koji je to dio grada i koliko je blizu željeznički kolodvor. Time sam zapravo sve rekao. Standard prijevoza i međusobno povezivanje nešto je što bitno određuje zaista ovaj dio prstena oko Zagreba, kako moj u Zagrebačkoj županiji, tako jasno i u Krapinsko – zagorskoj – izjavio je gradonačelnik Zaprešića Turk.        

– Bilo mi je veliko zadovoljstvo nakon dugo godina voziti se vlakom. Ovaj je vlak nekoliko stepenica više od onoga što se ja sjećam, a s druge strane drago mi je da će doći i elektro-baterijski vlakovi koji će voziti od Zagreba preko Zaboka do Krapine. Važno je to za naše građane, ne samo učenike i studente, nego i mnoge koji rade u Zagrebu i sigurno će se tada povećati i broj putnika koji će se voziti željeznicom. I kao gradonačelniku Krapine izuzetno mi je važno da je krenula rekonstrukcija pruge između Krapine i Zaboka – rekao je gradonačelnik Krapine Gregurović.

gradonačelnik Zaboka Hanžek (lijevo), gradonačelnik Krapine Gregurović (sredina), gradonačelnik Zaprešića Turk (desno)

– Osobito mi je zadovoljstvo da danas slavimo završetak jednog koraka u modernizaciji putničkog prijevoza na ovom našem zagorskom području. Očekujemo i da broj vlakova i vozni red bude taj koji će omogućiti da mladi ostanu ovdje bez obzira rade li u Zagrebu ili Zaprešiću, da imaju mogućnost prijevoza željeznicom. Time smanjujemo zagađenje CO₂ i omogućavamo normalnije uvjete i na našim cestama koje su već u ovom trenutku preopterećene – istaknuo je gradonačelnik Zaboka Hanžek.

171 milijun eura

Gradsko-prigradski vlakovi voze na širem zagrebačkom području, a regionalni na relacijama od Zagreba prema Sisku, Novskoj, Vinkovcima, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci.

Nabavom novih elektromotornih vlakova unaprjeđuje se kvaliteta prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila uz mnogo niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika. Novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.

Cilj projekta je i poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti radi boljeg pristupa tržištu rada i uslugama u funkcionalnim centrima, kao i osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg željezničkoga putničkog prijevoza koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.

Projekt je sufinanciran iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija u 85-postotnom iznosu. Ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 171.725.103,72 eura, a iznos EU potpore iznosi 116.840.464,13 eura.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.