Jeftiniji je čak 20 centi
GORIVO BUDUĆNOSTI: Nijemci počeli točiti novi dizel – evo o čemu je riječ

HVO100 je hidratizirano biljno ulje te zadovoljava europski standard kvalitete EN 15940 za parafinski dizel. Ima viši cetanski broj (c80) od standardnog dizela i niži sadržaj sumpora i aromatskih spojeva, prenosi Poslovni dnevnik. Proizvodi se od biljnog ulja ili sirovine na bazi otpada (ulje na kojem se kuhalo, npr.).

Nisu svi automobili prikladni za nova goriva. Može li vaše vozilo koristiti novo gorivo ovisi o odobrenju proizvođača za određeni model. Koji je dizel prikladan za vaš automobil možete pronaći, na primjer, na poklopcu spremnika i u uputama za uporabu. Ovisno o proizvođaču, neki modeli zaista mogu koristiti nova goriva.

Pumpe za to gorivo već postoje u nizu europskih zemalja, između ostalog u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Latviji, Litvi, Nizozemskoj, Norveškoj i Švedskoj. Prednosti za potrošača leže prvenstveno u mogućnosti vožnje na ekološki prihvatljiviji način. Sve u svemu, nova dizelska goriva uzrokuju do 90 posto manje CO2, kaže ADAC.

Odluka o prelasku na HVO100 donosi veće troškove, razlika u cijeni na pumpama iznosi od 15 do 20 centi. Potrošnja ovih goriva mogla bi biti nešto veća od one kod konvencionalnog dizela, navode njemački mediji.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.