Najnovija studija pokazala:
Ako pijete iz plastičnih boca riskirate viši krvni tlak!

Nedavna studija objavljena u časopisu Microplastics otkrila je da pijenje iz plastičnih boca može povećati krvni tlak kao rezultat ulaska mikroplastike u krvotok, piše Varaždinski.hr.

Mikroplastika predstavlja male čestice plastike koje se nalaze u velikoj većini naše hrane i vode. Ako se te čestice nenamjerno progutaju, one mogu prodrijeti kroz stanične barijere u crijevima i plućima i prijeći u krvotok i druga tkiva u tijelu. 

Povećavanje krvnog tlaka

Nova studija tima istraživača s Odjela za medicinu na Privatnom sveučilištu Danube u Austriji otkrila je da se krvni tlak značajno smanjio kada su sudionici prestali piti tekućinu iz plastičnih i staklenih boca te kada su pili samo vodu iz slavine u razdoblju od dva tjedna.

– Rezultati studije sugeriraju, po prvi put, da bi smanjenje upotrebe plastike potencijalno moglo sniziti krvni tlak, vjerojatno zbog smanjenog volumena plastičnih čestica u krvotoku – istaknuo je istraživački tim.

Izbjegavajte plastične boce

Znanstvenici su prethodno otkrili da ljudi konzumiraju 5 grama mikroplastike svaki tjedan, što je približno težini kreditne kartice. Mikroplastika je također pronađena u tekućinama pakiranim u staklenim bocama.

U Danube studiji, krvni tlak sudionika mjeren je na početku i tijekom studije. Rezultati su otkrili značajan pad dijastoličkog krvnog tlaka nakon dva tjedna.

– Na temelju nalaza, koji ukazuju na smanjenje krvnog tlaka sa smanjenom potrošnjom plastike, pretpostavljamo da čestice plastike prisutne u krvotoku mogu pridonijeti povišenom krvnom tlaku. Nakon opsežnog istraživanja zaključili smo da treba izbjegavati napitke pakirane u plastičnim bocama – dodaju istraživači.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.