Nedostatak kadra postao je problem broj jedan u školama, piše Poslovni dnevnik.
– Smatram da je najuspješniji dan u školi taj kada nema organizacija zamjena, na sve načine se organiziramo od domišljatosti satničarke i mene u organizaciji same nastave, imamo tu nesreću da radimo u dvije smjene, odljev kadrova već dugo postoji – kaže za HRT Maja Morić Kulušić, ravnateljica OŠ Brodarica.
Ravnatelji se snalaze na sve moguće načine kako bi nastava bila pokrivena.
– Mi u velikim gradovima imamo šansu da razmjenjujemo jedni od drugih. S Jedne strane uzimamo jedni drugima kadrove, svi fluktuiraju, a s druge strane imamo neformalne učiteljske odnose ravnateljske skupine i tu zamolimo za pomoć – kaže Ljiljana Klinger, ravnateljica OŠ Matije Gupca, Zagreb.
– Imamo najviše problema naći zamjenu u prirodoslovnim predmetima, matematici, tehničkoj kulturi…. Vrlo je teško naći zamjenu, nekad moramo posezati za studentima koji još nisu završili fakultet – govori Zvonimir Radić, pedagog OŠ Petra Preradovića, Zagreb. I dodaje – nestručne zamjene uvijek su lutrija, nikada ne znate koga ćete dobiti i hoće li se snaći u razredu.
Satničari imaju najviše posla. Organizirati, dogovarati, upisivati sve u raspored. I svaka je ideja dobrodošla.
– U našoj školi postoji jedno zgodno rješenje, a to je obrnuti raspored. Unutar tog obrnutog rasporeda vidimo koji su nam ljudi slobodni i to naš satničar napravi početkom školske godine, što znači da se za zamjene na kraće vrijeme, na sat-dva ili dan-dva, ljude može na vrijeme upozoriti i onda se te zamjene nikada ne svode na čuvanje djece – kaže Dušica Vunić, ravnateljica OŠ Berak.
Ali ravnatelji zbog nedostatka kadra, a za spas znanja, imaju još ideja. Jedna od njih je i honoriranje ljudi koji žele raditi.
– Ljudi koji su zaduženi u svom 40-satnom vremenu, pristaju na honorare i dolaze iz jutarnje u popodnevnu smjenu iz druge škole – kaže Maja Morić Kulušić, ravnateljica OŠ Brodarica.
Nedostatak kadra u školama nije samo hrvatski problem, imaju ga i škole drugdje u Europi. U srednjim školama kažu – mi si ne možemo dopustiti nestručno pokrivenu nastavu, a mi se pak čudimo zašto se to dopušta u osnovnoj školi koja je, usput rečeno, obvezna za svu djecu.









