Bilo da je riječ o samo maloj nezgodi ili težem sudaru
DOBRO ZA ZNATI: Ovo je šest ključnih koraka koje treba napraviti nakon prometne

Malo je onih vozača koji nisu nikada sudjelovali u nekoj prometnoj nesreći, pa makar i da su se “kvrcnuli” s nekim, piše N1

Riječ je o vrlo stresnoj situaciji, a tim više što brojni vozači u svemu tome ne znaju ni kako reagirati ni što točno treba napraviti. 

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) i Hrvatska udruga auto struke (HUAS) više od dvije godine zajednički su radile na izmjenama zakonskih propisa.

Prijedlozi tih dviju udruga rezultirali su izmjenama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu, koji je stupio na snagu prije godinu dana.  

Nedavno su HUZP i HUAS objavili letak s kratkim vodičem za vozače o koracima koje valja poduzeti nakon prometne nezgode, odnosno o pravima i mogućnostima koje imaju. 

Najbolji savjet je da nakon prometne nezgode odmah kontaktirate svoj servis. Pravilno ispunjeno EU izvješće je dovoljno za odštetni zahtjev, a u slučaju da se ne možete dogovoriti oko krivnje zovite policiju koja će sastaviti zapisnik. Osiguravatelj je dužan sam pribavljati policijski zapisnik, a ne više oštećenik. Vaš serviser može vam pomoći u vođenju cijelog procesa – od prijave štete do popravka, ako mu date valjanu suglasnost, a sve kako predviđa Pravilnik. 

Više niste dužni odlaziti u osiguranje radi procjene štete. Možete popraviti vozilo u servisu po vašem izboru, koji će preuzeti vođenje procesa prijave štete. Procjenu može napraviti i neovisni vještak, a njihov rad priznaje osiguranje. 

Štetu odgovornom osiguravatelju možete prijaviti online, bez potrebe za odlaskom u osiguranje. Servisi su spremni pomoći vam i u ovom koraku. 

Valjano ispunjeno EU izvješće o prometnoj nezgodi sada je pravovaljani odštetni zahtjev i olakšava postupak. 

Nemojte osjećati pritisak da prihvatite ponude ili nagodbe osiguravatelja koje vam se čine nepovoljne. Također, niste dužni potpisivati nikakve dokumente koje nudi osiguranje, osim ako ste u potpunosti zadovoljni uvjetima. 

Ako se ne možete dogovoriti s osiguravateljem, imate pravo pokrenuti tužbu pred sudom. Svaku nepravilnost možete prijaviti regulatoru HANFA-i putem e-maila: [email protected]

Cijeli digitalni letak možete pročitati OVDJE.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.