Treće izdanje Money Motiona
Super aplikacije osvojile su Aziju, a kod nas tek stižu. Stručnjaci otkrivaju zašto

Jedna aplikacija za gotovo sve naše dnevne potrebe – od prebacivanja novca preko narudžbe hrane i taksija do planiranja kazališta ili putovanja. Svaka treća osoba u svijetu već je koristi. U pitanju su super aplikacije koje su osvojile azijska tržišta, a u Europi njihovo vrijeme tek dolazi.  

20 – to je prosječan broj aplikacija koje korisnik koristi tijekom jednog tjedna. Stoga ne čudi da je u studiji od 9000 ljudi njih 70 posto priželjkivalo jedno rješenje za čuvanje, investiranje i potrošnju novca. Predviđeni rast ovog tržišta u Europi je 20 do 30 posto u narednih pet godina, a prve su temelje počeli postavljati brendovi poput Revoluta i Aircasha.

Upravo su ova dva FinTecha na tu temu imali senzacionalan okršaj na pozornici Money Motiona prošle godine. Nastavljamo pratiti njihov rast, ali i opće naginjanje ka unaprjeđenju postojećih platformi i vertikalnom i horizontalnom širenju njihovih mogućnosti. O ovoj temi, značaju sličnih trendova za retail i tradicionalne banke, koju ulogu u svemu igraju regulatorne institucije, te što možemo naučiti od susjednih tržišta raspravljat će više od 100 govornika na četiri pozornice trećeg izdanja konferencije Money Motion, koja će se održati 27. i 28. ožujka na Zagrebačkom velesajmu, pod sponzorstvom vodećih regionalnih brendova u industriji – Mastercard, Monri, ASEE, OTP banka, A1 Hrvatska, Croatia osiguranje i LAQO.

Fightclub između Revoluta i Aircasha bila je najposjećenija točka prošlogodišnjeg programa

– U idućem desetljeću očekuje se da će super aplikacije igrati ključnu ulogu u našem svakodnevnom životu – od plaćanja i investicija do mobilnosti i zdravstvenih usluga, uz neizbježnu podršku umjetne inteligencije. Kada govorimo o europskom tržištu osiguranja, važno je naglasiti da super aplikacije neće moći u potpunosti obuhvatiti sve aspekte osigurateljskog poslovanja. S obzirom na kompleksnost industrije, regulatorne okvire i specifične poslovne modele, ključni segmenti poput post-buy procesa, upravljanja policama i odštetnim zahtjevima te korisničkim odnosima ostat će u domeni osiguravatelja – pojašnjava Marko Ćosić, direktor Sektora za digitalno poslovanje u Croatia osiguranju.  

Najveće hrvatsko osiguravajuće društvo unaprijedilo je tržište s dvije digitalne aplikacije koje su postavile novi standard korisničkog iskustva. Moja Croatia je nagrađivana je aplikacija s gotovo 200.000 korisnika koja klijentima omogućuje pregled svih njihovih polica osiguranja, plaćanje računa i brzo prijavljivanje šteta, dok je LAQO prvo potpuno digitalno osiguranje u Hrvatskoj i prvo koje je uvelo plaćanje kriptovalutama. O budućnosti InsurTecha govorit će međunarodni lideri tijekom prvog dana konferencije Money Motion, a diskusiju će moderirati upravo Ana Zovko, izvršna direktorica za digitalno poslovanje i IT u Croatia osiguranju.

– U Croatia osiguranju, kroz naše digitalne platforme Moja Croatia i LAQO, već danas omogućujemo korisnicima intuitivno i učinkovito upravljanje osiguranjem – od brzog izračuna cijene i sklapanja police do prijave štete i zdravstvenih pregleda. Digitalna transformacija nezaustavljivo napreduje, no specifičnost osiguranja zahtijeva posvećenost i prilagodbu izvan standardnih okvira superaplikacija. Oni koji to na vrijeme prepoznaju, osigurat će svoje mjesto u ekosustavu budućnosti – dodaje Ćosić.

Za svoje iskorake u digitalizaciji poslovanja, Croatia osiguranje višestruko je nagrađivana

Potencijal za postati globalno konkurentan igrač na tržištu super aplikacija ima i hrvatski Aircash. Prije samo pet godina pojavio se kao prvi digitalni novčanik u regiji, a danas je prisutan na desetak tržišta i na više od 250.000 prodajnih mjesta diljem Europe. Svoj rast temelji na analizi svakodnevnih navika i ponašanja korisnika pa ih kroz suradnju s lokalnim partnerima adresira, digitalizira i olakša. Najviše usluga nude upravo na domicilnom tržištu, no one poput plaćanja režija, parkinga i prijevoza nastoje uvesti u 27 država Europe do 2027. godine.

– Financijska industrija doživljava brzu digitalizaciju, a korisnici traže praktičnost, brzinu i sigurnost u upravljanju svojim novcem. Sve veća potreba za instant transakcijama, digitalnim plaćanjima i integriranim financijskim rješenjima dovodi do rasta važnosti platformi poput Aircasha. Naš cilj je postati globalno prisutna super aplikacija koja korisnicima olakšava svakodnevni život. Svjesni smo brzog razvoja FinTech industrije i upravo zato gradimo dugoročnu i održivu strategiju, ne preskačući ključne korake. Svakom tržištu pristupamo strateški i temeljito, analizirajući lokalne navike i potrebe kako bismo korisnicima pružili relevantna i inovativna rješenja. Kontinuirano radimo na usavršavanju korisničkog iskustva i razvoju naše aplikacije, s jasnom vizijom da Aircash postane nezaobilazan alat u digitalnom ekosustavu diljem svijeta – poručuje Borko Buturac, direktor operacija Aircasha.

Da su super aplikacije novo normalno, smatra i Ivan Kurtović, predsjednik Uprave InterCapital Asset Managementa. Ova je kompanija prva na tržištu omogućila svakom građaninu da svoju imovinu investira u financijske proizvode koji su ranije bili dostupni isključivo onom malom postotku građana pri samom vrhu priohoda. Njihova aplikacija Genius prvi je takozvani robo-advisor u investiranju i štednji na hrvatskom tržištu.

– Genius spaja najbolje iz starih i novih financija te nudi jedinstvenu uslugu u široj regiji. Paleta usluga omogućuje intuitivan pristup najboljim svjetskim ETF-ovima kroz automatizirano ulaganje i štedne planove. Strategija se provodi uz nadzor iskusnih stručnjaka, a klijenti dobivaju sve na jednom mjestu, jednostavno, digitalno, moderno, te ne moraju posjedovati nikakvo predznanje da bi se uključili. Digitalizacija je ovdje ključna. Osim dostupnosti i jednostavnosti, digitalizacija omogućava i povećanje efikasnosti pa su sada usluge i jeftinije nego ikad prije. Jednostavnost i transparentnost danas se sve češće zahtjeva, pa zaključujemo da super aplikacije nisu samo trend, već logičan korak prema intuitivnijem i efikasnijem digitalnom iskustvu – izjavljuje.

Money Motion jedino je mjesto u regiji koje spaja tradicionalne institucije i izazivače FinTech scene

Sve veći broj FinTech rješenja koja nastaju izvan ureda tradicionalnih banaka, iznova povlači pitanje njihove budućnosti – trebaju li nam i hoće li preživjeti. No, ulogu banke kao ključne točke kontakta svakog građanina za upravljanje svojom financijskom imovinom nemoguće je ignorirati. Važnije je pitanje koja među njima je u proces digitaizacije i odgovaranje na korisničke potrebe krenula na vrijeme.

U regiji se pri tome svakako ističe Erste banka koja je još 2018. godine lansirala Keks Pay. Aplikacija je unutar samo dva mjeseca procesuirala više od 2.5 milijuna transakcija, a Forbes ju je već sljedeće godine uvrstio među rijetke europske aplikacije koje imaju potencijal izrasti u konkurente azijskim super aplikacijama.

– Digitalizacija bankarskog poslovanja već je duže vrijeme u tijeku te bankarstvo općenito prolazi kroz proces velikih promjena. Erste banka pritom ima jasnu poslovnu strategiju čiji je cilj dugoročno održiv uspjeh, a digitalne inovacije jedan su od temeljnih stupova takve strategije. Digitalna rješenja Erste banke, Keks Pay aplikacija te George online bankarstvo, koji su uz kontinuiran rast broja korisnika na tržištu s uspjehom prisutni već nekoliko godina, kvalitetni su primjeri tehnoloških inovacija i novih digitalnih rješenja u području financijskih proizvoda i usluga. Općenito govoreći, Erste banka je s jedne strane orijentirana na usmjeravanje jednostavnijeg, transakcijskog dijela poslovanja na digitalne kanale i uređaje kad god je to moguće, a s druge još snažniji fokus na savjetodavnu uslugu koju klijenti mogu dobiti u fizičkim poslovnicama. Kombinacijom jednoga i drugoga unaprjeđuje se tradicionalan odnos između banke i klijenata sa svim prednostima digitalizacije s jedne strane te osobnog pristupa s druge – poručuje Christopher Schoefboeck, predsjednik uprave Erste banke koji se ove godine vraća na glavnu pozornicu Money Motiona.

Do kraja mjeseca dostupne su Early Bird ulaznice po cijeni od 250 eura, a jedna ulaznica osigurava pristup dvodnevnom programu konferencije te popratnom sadržaju u večernjim satima tijekom trajanja eventa. U ožujku kreće prodaja ulaznica po regularnoj cijeni od 375 eura. Sve informacije o konferenciji možete pronaći na službenim stranicama Money Motiona, a svoju ulaznicu potražite na platformi Entrio.

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

NET.HR

IZ HRVATSKE

Kajkavske kronike

Još iz rubrike

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.