Ivano (16) ima najteži stupanj autizma. Pohađa Centar za odgoj i obrazovanje Dubrava u Zagrebu gdje ide u prvi razred škole za pomoćnog administratora.
Kako kaže njegova majka Suzana Rešetar, time će jednog dana moći pomagati u nekom uredu – umetati spise u fascikle, fotokopirati, raditi najlakše uredske poslove. Tako piše i u opisu spomenutog zanimanja na stranicama Centra. Njegova je majka mislila da će tako i biti…
Međutim, Ivano u školi uči puno kompleksnije definicije i gradivo. U provjerama znanja postavljaju mu se pitanja poput ‘Tko nadzire financijsko tržište: HAKOM, HANFA, FINA?’, ili ‘Što u prosjeku ima najveći rizik: ulaganje u kriptovalute, u investicijski fond, državne obveznice?’, pišu 24sata.
Uči i što su primarne djelatnosti u gospodarstvu, kao i to da se ‘monetarnom politikom kontrolira ponuda novca od centralne banke, a sastoji se od politike ograničavanja novčane ponude, i od politike ekspanzivne novčane ponude’.
– Da bi Ivano mogao naučiti što je fascikl, i što je pohrana podataka, on mora taj fascikl primiti u ruke, i u njega umetati papire. Definicije njemu ništa ne znače, osim što ga zbunjuju. Može naučiti ono što je prikazano na fotografijama, primjerice: osoba koja nosi novac, dolazi na policiju, plaća pristojbu i dobija osobnu iskaznicu – kaže njegova majka.
– Ovo je gradivo teško i za djecu bez teškoća, a kamoli za Ivana – dodaje.
Na novinarski upit zašto je gradivo toliko teško, stigao je odgovor iz Ministarstva, a u kojem stoji da se u školi drže smjernica Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Dodali su tek da će iduće godine u rad s učenicima bit će uključen stručni suradnik.
								
															

								



								


